Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła z końcem października do wojewodów łódzkiego i mazowieckiego wnioski o wydanie decyzji ZRID na rozbudowę autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu. Chodzi o ponad 90-kilometrowy odcinek między Łodzią a Warszawą. W przeważającej części droga będzie liczyła 6 pasów (po trzy w każdą stronę), a pod samą stolicą aż 8 (po cztery w każdą stronę).
Autostrada z ośmioma pasami pod Warszawą
"W ramach podpisanej w ubiegłym roku umowy, trwa opracowywanie dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią i Warszawą. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2)" - przekazała Dyrekcja w komunikacie.
"Docelowo A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków i po cztery pasy od węzła Pruszków do węzła Konotopa. W przyszłym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID, ogłosimy przetargi na rozbudowę trasy" - zapowiada GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Drogowcy uzasadniają rozbudowę autostrady ogromnym ruchem na trasie Łódź- Warszawa. "Zgodnie z ostatnim generalnym pomiarem ruchu liczba pojazdów poruszających się każdego dnia między Łodzią i Warszawą, zależnie od miejsca i pory, waha się od ponad 50 tys. do blisko 100 tys. Spodziewamy się, że ruch na tym odcinku będzie stale wzrastał" - uzasadnia Dyrekcja. Podnosi też argument sprawnego dojazdu do planowanego w tym rejonie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Rozbudowa A2. Drogowcy chcą zminimalizować utrudnienia
GDDKiA zapewnia, że aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców, przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków (w stronę Warszawy, jak i Łodzi) mają być dostępne po dwa pasy ruchu. "To absolutnie konieczne, aby przejazd między stolicą a centrum kraju odbywał się bez poważniejszych zakłóceń" - czytamy. GDDKiA zakłada, że przy udanym przeprowadzeniu przetargu w przyszłym roku wykonawca wejdzie na plac budowy w pierwszej połowie 2026 roku. Zakończenie robót prognozuje w tym scenariuszu na pierwszą połowę 2029 r.