Stalexpoert ma koncesję na zarządzanie autostradą na tym odcinku od 1997 roku. Obowiązuje ona w 2027 roku, a więc za 8 lat.
- Niejednokrotnie sugerowaliśmy stronie publicznej, że jesteśmy otwarci na budowę trzeciego pasa, pod warunkiem rekompensaty - głównie o wydłużenie czasu koncesji - mówi prezes SAM Emil Wąsacz, cytowany przez PAP.
Jak dodaje, teraz jest najlepszy moment na to, by przeprowadzić remont. Obecnie prace nie byłyby tak dotkliwe dla podróżujących autostradą.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
- Od wielu lat deklarowaliśmy, że jesteśmy gotowi, natomiast wprost z zapisów umowy takiego obowiązku obligatoryjnego w stosunku do nas wyciągnąć nie można - mówi.
- Jesteśmy ciągle otwarci, aczkolwiek w takiej atmosferze politycznej, jaka istnieje, nie sądzę, aby to nastąpiło. Obym się mylił, bo to jest ostatni dzwonek, kiedy powinno się budować trzeci pas, obiektywnie rzecz biorąc, ze względów techniczno-ruchowych - twierdzi Emil Wąsacz.
PAP przypomina, że odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami i Krakowem codziennie porusza się ponad 46 tysięcy samochodów. To o ponad 1000 aut więcej niż jeszcze w ubiegłym roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl