Nie oszukujmy się, przy Black Friday mamy do czynienia głównie ze sztuczkami marketingowymi – mówi w programie "Money.To się Liczy" Michał Świerczewski, prezes x-kom, właściciela sieci sklepów stacjonarnych z elektroniką i sklepu internetowego. – Wydaje mi się jednak, że Black Friday w Polsce coraz bardziej przesuwa się w kierunku tego, co jest w Stanach Zjednoczonych, czyli akcji polegającej na czyszczeniu magazynu i wtedy rzeczywiście dobre okazje się znajdują. Uważam, że z każdym rokiem wygląda to w Polsce coraz lepiej – dodaje. Jak zauważa, świadomość klientów jest coraz wyższa, więc numery w stylu "podnosimy ceny, by obniżać je na Black Friday" już nie przejdą. Czy jest zatem szansa na okazję życia? – Takie oferty jak najbardziej się zdarzają – ocenił. Chodzi o towary, których sprzedawca chce się już pozbyć, bo na przykład wprowadza sprzęt nowszej generacji albo nową kolekcję. Dlatego obniża cenę, by była jak najbardziej atrakcyjna.