Przejęcie Menzies pozwala Grupie InPost w pełni kontrolować proces logistyczny w Wielkiej Brytanii. Polska spółka będzie mogła skalować operacje na rynku brytyjskim, aby sprostać rosnącemu popytowi. InPost chwali się w komunikacie, że w ostatnim roku notuje na tamtejszym rynku bardzo silny wzrost, co przełożyło się na trzykrotne zwiększenie przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
- Naszym długofalowym celem jest zrewolucjonizowanie brytyjskiego rynku e-commerce. Razem z Menzies tworzymy zintegrowaną organizację, która pozwoli na zaspokojenie rosnącego popytu konsumentów na dostawy do paczkomatów w Wielkiej Brytanii - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
W ubiegłym roku Grupa InPost nabyła 30 proc. udziału w Menzies za 49,3 mln funtów, z możliwością zakupu pozostałych udziałów w ciągu 3 lat.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- W jednej grupie łatwiej będzie nam odnosić sukcesy w branży logistycznej przez obsługiwanie rynku B2C w szybszym tempie - szczególnie, gdy coraz więcej brytyjskich konsumentów odkrywa zalety paczkomatów. Przejęcie pomaga połączyć mocne strony obu organizacji i opiera się na postępach komercyjnych osiągniętych pod kierownictwem CEO Menzies Group - powiedział Neil Kuschel, CEO InPost UK.
Menzies. Co wiemy o spółce, którą przejął InPost?
Menzies jest jedną z wiodących firm logistycznych w Wielkiej Brytanii. Przed transakcją składał się z trzech segmentów: Express, Newstrade i MDS. Transakcja dotyczy dwóch segmentów spółki - Express i Newstrade. Trzeci segment, MDS, odpowiedzialny głównie za transport pełnoładunkowy oraz magazyny został oddzielony od Menzies i pozostaje pod kontrolą Endless LLP - będzie nadal zarządzany przez obecny zespół, a InPost nadal zachowuje w nim 30 proc. udziałów.