"Porównywarka cen węgla jest świetnym narzędziem promocyjnym dla sprzedawców. Pozwoli dotrzeć do dużej ilości klientów oraz wpłynie na rozpoznawalność przedsiębiorcy w regionie. Pozycjonowanie przedsiębiorstw w porównywarce wpłynie na pozytywny odbiór przez klienta i wzbudzi zaufanie do sprzedawcy, który w jasny sposób komunikuje swoje konkurencyjne ceny", podaje resort cyfryzacji.
Przedsiębiorcy sprzedający węgiel mają obowiązek rejestracji w portalu cieplo.gov.pl, co wynika z ustawy o szczególnych rozwiązaniach w związku z sytuacją na rynku paliw.
Klienci mogą poszukać najbliższego punktu sprzedaży węgla przez wskazanie województwa, powiatu oraz rodzaju węgla.
"Taki sposób prezentowania cen węgla to nowoczesne podejście do sprzedaży: przede wszystkim podkreśla przejrzystość sprzedawcy, pozwala klientowi zaoszczędzić czas, a zarazem pozwala uniknąć nadużyć oraz niesprawdzonych informacji", czytamy w komunikacie resortu cyfryzacji.
Według stanu na 27 września 2022 roku najtańszy ekogroszek kosztuje 3120 zł za tonę, a ceny węgla orzech zaczynają się od 2850 zł.