Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez e-point

Cyfrowa transformacja. Ostatni i kluczowy krok w rozwoju TFI

Podziel się:

Według badania "Barometr oszczędności 2023" Krajowego Rejestru Długów, aż 78 proc. Polaków ma oszczędności. Najpopularniejszym sposobem ich pomnażania jest przechowywanie gotówki na oprocentowanym koncie w banku. Robi tak niemal co trzeci z nas. 28 proc. zakłada natomiast oprocentowane lokaty. Ile osób może powiedzieć o sobie Inwestor? Zaledwie co 10 Polak.

Cyfrowa transformacja. Ostatni i kluczowy krok w rozwoju TFI
(Adobe Stock)

Mało pocieszające jest również to, że blisko 75 proc. Polaków woli zarobić mniej, ale mieć pewność, że nie straci zainwestowanych pieniędzy – to z kolei dane z badania zrealizowanego w sierpniu br. przez Credite Agricole. Co powyższe informacje oznaczają dla Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych (TFI)?

W obliczu dynamicznych zmian technologicznych i rosnących oczekiwań klientów, TFi stają przed koniecznością wdrożenia cyfrowej transformacji. Czerpiąc inspiracje z branż takich jak e-commerce, bankowość czy healthcare, TFI mogą znacząco usprawnić jakość i obsługę klienta, a tym samym w ogóle zachęcić go do współpracy.

E-commerce: Personalizacja i interaktywność

Branża e-commerce od lat wyznacza standardy w zakresie personalizacji oferty oraz interaktywności narzędzi sprzedażowych. Wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego pozwala na analizę danych klientów i dostosowanie oferty produktowej do ich indywidualnych potrzeb. Czy TFI mogą zaadaptować te praktyki? Jak umożliwić klientom samodzielne dostosowanie strategii inwestycyjnej do własnych celów i preferencji – jeśli Ci o inwestowaniu nie mają pojęcia?

Bankowość: Automatyzacja i dostępność online

Sektor bankowy z powodzeniem wdrożył procesy weryfikacji online, umożliwiając zakładanie kont i korzystanie z usług finansowych bez konieczności wizyty w placówce. Automatyzacja procesów oraz personalizacja komunikacji, m.in. poprzez wykorzystanie chatbotów, znacząco poprawiają jakość obsługi klienta.

TFI, implementując podobne rozwiązania, również może zwiększyć dostępność swoich usług. To szczególnie ważne dla pokolenia Z, dla których jeśli danej usługi nie da się kupić lub zamówić przez Internet – to znaczy, że nie istnieje.

Healthcare: Edukacja i zaangażowanie klienta

Branża healthcare kładzie duży nacisk na edukację pacjentów, oferując liczne wideo poradniki czy webinaria.

Największym wyzwaniem dla TFI również jest edukacja klientów i tworzenie takich platform edukacyjnych, by dostarczyć przyszłym klientom niezbędnej wiedzy na temat inwestycji i zarządzania finansami. To także jedyna możliwość by nakłonić ich do efektywniejszego zarządzania pieniędzmi, które na nieoprocentowanym lub niskooprocentowanym koncie tracą tylko na wartości.

Case study: Transformacja z e- point

Przykładów na udaną transformację TFI jest wiele, a jednym z nich jest współpraca marki e-point SA z NN Investment Partners oraz TFI Investors. Wdrożone rozwiązania obejmowały m.in. automatyzację procesów, personalizację oferty oraz stworzenie intuicyjnych platform transakcyjnych. Efektem tych działań było zwiększenie zaangażowania klientów, skrócenie czasu realizacji transakcji oraz podniesienie poziomu satysfakcji użytkowników.

Chcesz dowiedzieć się więcej o cyfrowej transformacji funduszy inwestycyjnych?

Zapraszamy do lektury bezpłatnego e-booka przygotowanego przez najlepszych ekspertów marki e-point: Cyfrowa Transformacja dystrybucji funduszy inwestycyjnych. Publikacja ta oferuje praktyczne wskazówki i rozwiązania, które pomogą TFI sprostać wyzwaniom cyfrowej transformacji.

Materiał sponsorowany przez e-point

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.