Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Visa

Czy zagraniczne przelewy realizowane przez firmę mogą być tak proste jak zamówienie pizzy?

Podziel się:

Polskie firmy są już obecne za granicą, a cyfrowy świat pełen potencjalnych klientów właściwie nie ma granic. Przedsiębiorstwa jednak nadal mierzą się z wyzwaniami, choćby wtedy, gdy trzeba przelać pieniądze kontrahentowi spoza Unii Europejskiej.

Czy zagraniczne przelewy realizowane przez firmę mogą być tak proste jak zamówienie pizzy?
(materiały partnera)

Wyobraźmy sobie przedsiębiorcę z Polski, który prowadzi swój sklep internetowy, gdzie sprzedaje rękodzieło z Indii. Nazwijmy go Paweł. Ma coraz więcej klientów i chciałby rozszerzyć swoją działalność. Musiałby jednak zapewnić ciągłość dostaw, bez ryzyka, że przelew, a tym samym także produkty, nie dojdą na czas. Obecnie przelewy międzynarodowe często docierają do odbiorcy dopiero po kilku dniach, a lokalni rzemieślnicy, nie chcą wysyłać produktów bez zapłaty. Dodatkowo, koszty przelewów do Indii są wysokie, co zmniejsza marżę Pawła. Dlatego potrzebuje rozwiązania, które pomoże mu wysyłać pieniądze za granicę bez wysokich kosztów pośredników.

Świat natychmiastowych przelewów

Konsumenci i firmy coraz częściej oczekują, że płatności będą przebiegać szybko i bez opóźnień, niezależnie od tego, od kogo kupują lub komu sprzedają. Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób krążenia pieniędzy po świecie. Kiedy zamawiamy pizzę online, możemy ją otrzymać nawet w ciągu 20 minut, ponieważ restauracja otrzymuje naszą płatność w czasie rzeczywistym[1] i może natychmiast rozpocząć realizację zamówienia. Jednocześnie, przelewy międzynarodowe wciąż stawiają wiele wyzwań. Weźmy chociażby pod uwagę, jak liczne i zróżnicowane są sytuacje wymagające dokonania przelewu między krajami. Okazuje się, że przelewy międzynarodowe wiążą się z wieloma trudnościami, jak np. wysokie koszty, ręczne procesy, brak danych dotyczących płatności i opóźnienia.

Mimo tych zawiłości, Visa współpracuje z rządami i innymi firmami technologicznymi nad stworzeniem i ulepszaniem produktów, usług i rozwiązań płatniczych.

Opracowujemy innowacyjne technologie i tworzymy nowe możliwości, aby obniżyć koszty i sprawić, że przelewy na całym świecie będą szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste. Dla przykładu, Visa Direct jest częścią rozwoju strategii Visa, która wykracza poza płacenie kartą w sklepie. To rozwiązanie, które ułatwia natychmiastowe przelewy międzynarodowe na karty, na rachunki i do portfeli cyfrowych w ponad 190 krajach i terytoriach[2]. Usługa ma wiele zastosowań, takich jak płatności zagraniczne między osobami (P2P) i przelewy z konta na konto, wypłaty biznesowe i rządowe dla osób fizycznych lub małych firm, rozliczenia handlowe i zwroty kosztów. Z kolei sieć Visa B2B Connect umożliwia firmom realizowanie przelewów zagranicznych na rzecz innych firm w czasie rzeczywistym, eliminując utrudnienia, dostarczając szeroki zakres danych związanych z płatnościami i umożliwiając śledzenie płatności – mówi Katarzyna Szumilas, główna menedżerka ds. rozwoju Visa Direct w Europie Środkowo-Wschodniej, krajach nordyckich i bałtyckich, Visa.

Przelewy międzynarodowe – czy mogą być bezproblemowe?

Wróćmy do historii wspomnianego Pawła. Wyobraźmy sobie, że Paweł korzysta z usług banku, w którym ma dostęp do szybkich, tanich i niezawodnych przelewów międzynarodowych. Może zapewnić stałe dostawy produktów, ponieważ jego przelewy docierają na czas, a także zaoferować klientom lepsze ceny – w efekcie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu. Czy nie powinno to być właśnie tak proste? Przepływy finansowe na całym świecie dynamicznie rosną w obszarze płatności międzynarodowych. Obecnie rocznie na świecie przetwarzanych jest 145 bilionów dolarów płatności B2B[3], co odpowiada prawie pięciokrotności rocznej wartości gospodarki USA w 2022 roku[4].

Patrząc w przyszłość

Zmiany w przelewach międzynarodowych to również spojrzenie w przyszłość. Młodzi ludzie oczekują, że życie będzie łatwe i wygodne – zrozumienie ich podejścia to "być albo nie być" dla firm i warunek zbudowania prężnie rozwijającej się gospodarki. Z badania Visa wynika, że cztery piąte (81%) dzieci w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo[5], prowadzić małą firmę albo mieć jakiś poboczny biznes. Jeśli młode pokolenie wytrwa w deklarowanych przekonaniach, w perspektywie pięciu-dziesięciu lat może ono całkowicie zmienić nasze wyobrażenie o tym, jak powinny działać firmy i społeczności. Na te zmiany trzeba być gotowym już teraz. Doświadczenia muszą nadążać za oczekiwaniami.

[1] Faktyczna dostępność środków zależy od otrzymującej instytucji finansowej i regionu.

[2] Faktyczna dostępność środków zależy od otrzymującej instytucji finansowej i regionu.

[3] McKinsey Global Payments Map 2022, 2022 EY Visa Direct Global Market Sizing Study, Visa analysis

[4] Dane z U.S. GDP 1960-2024 | MacroTrends

[5] Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Opinium na próbie 500 dzieci w wieku 8-14 lat, zrealizowane w Polsce w dniach 15-20 sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego.

Materiał sponsorowany przez Visa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl