Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Dla Putina to cios. Rosjanie widzą zmianę w sklepach

Podziel się:

Zachodnie marki wycofały się z Rosji. Kreml przekonywał, że rosyjskie podróbki są równie dobre, ale okazuje się, że wcale tak nie jest. Spadek jakości towarów w rosyjskich sklepach pogłębia się.

Dla Putina to cios. Rosjanie widzą zmianę w sklepach
Spadek jakości towarów w rosyjskich sklepach pogłębia się (Getty Images, Konstantin Zavrazhin)

Jak informuje "Rzeczpospolita", przez ostatnie trzy dekady obywatele Federacji Rosyjskiej przywykli do obecności w swoim kraju najbardziej prestiżowych marek z całego świata. Po dziesięcioleciach komunistycznej mizerii, z zapałem korzystali z dostępnych produktów. Teraz wracają do czasów, kiedy nie mieli dostępu do takich dóbr - czytamy w dzienniku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

Zmuszeni są do rezygnacji z luksusowych samochodów takich jak Audi czy Mercedes, na rzecz rodzimych producentów jak Łada czy Moskwicz. Zamiast lodówki znanej marki, muszą zadowolić się produktem nieznanego chińskiego producenta, lub wręcz powrócić do czasów sowieckich i wybrać białoruski "Mińsk". Drastyczna zmiana nie jest po myśli wielu Rosjan, zwłaszcza tych z dużych miast - informuje "Rz".

Z badania przeprowadzonego przez firmę B1 (dawniej rosyjski oddział E&Y), które publikuje Kommersant, wynika, że aż 60 proc. Rosjan zauważyło pogorszenie jakości produktów, które zastąpiły marki zachodnie. Niezadowolenie wśród konsumentów rośnie - jesienią ubiegłego roku, niezadowolonych z jakości zamienników było 44 proc. Rosjan.

Rosjanie są gotowi płacić więcej

Zwiększa się liczba Rosjan, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkt znanej marki. Pół roku temu, taką deklarację składało 45 proc. ankietowanych, a obecnie jest to już ponad połowa. Ci, którzy są gotowi zapłacić więcej, robią to przede wszystkim ze względu na jakość.

Kommersant odnotowuje, że Rosjanie zaczęli zwracać większą uwagę na jakość swoich zakupów, biorąc pod uwagę rosnące ceny. Jako istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji, jakość wskazało 82 proc. respondentów, czyli o 9 punktów procentowych więcej niż jesienią 2023 roku. Większość respondentów - 95 proc. - nadal uważa, że to cena produktu jest najważniejsza.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl