"Powstanie najbardziej wysunięty na północ fragment drogi ekspresowej S3" - informuje GDDKiA w komunikacie. Dyrekcja zawarła kontrakty na budowę dwóch odcinków trasy: Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz - Troszyn.
Od Świnoujścia do miejscowości Dargobądz S3 będzie mieć 17 km, a od Dargobądza do Troszyna - 16 km. Łącznie daje to 33 km.
Dłuższy odcinek wybuduje firma Polaqua, a koszt tej inwestycji ma zamknąć się w wysokości 688,8 tys. złotych. Drugi odcinek S3 wybuduje konsorcjum Polbud Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard za 679,3 tys. złotych. Dwa odcinki trasy razem będą kosztować 1 mln 368 tys. złotych.
"W ramach zawartych umów wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane" - czytamy w komunikacie.
"Na etap projektowania i uzyskania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Roboty budowlane powinny ruszyć wiosną 2022 roku" - czytamy dalej.
Pierwsi kierowcy planowo przejadą się nową trasą w drugim kwartale 2024 roku.
Jak informuje Dyrekcja, S3 na budowanych odcinkach będzie mieć dwie jezdnie, na których znajdą się po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wiąże się to z przebudową istniejących mostów, a także budową nowych.
"Na obwodnicy Wolina powstanie most dla drugiej jezdni S3, bliźniaczy dla obecnego mostu łukowego. Również na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie druga estakada. Duże obiekty mostowe powstaną również na przecięciu S3 z linią kolejową między Świnoujściem i Międzyzdrojami" - wyjaśnia GDDKiA.
Dyrekcja przypomina również, że ekspresowa S3 ma niemal 500 km długości i łączy Bałtyk z czeską granicą. Pozostałe odcinki trasy już istnieją, lub są w budowie. Cała droga jest fragmentem europejskiej E65 (o łącznej długości ok. 3950 km) łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.