Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosły ponad 310 mln zł. To wynik wyższy o prawie 47% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 16 mln zł, a EBITDA wyniosła prawie 76 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 12%.
– W pierwszym kwartale wyniki bardzo mocno napędzał segment turystyczny, którego wzrosty rok do roku przekroczyły 160%. Ale cały holding wyraźnie rośnie dzięki ostatnim akwizycjom. To one pozwalają nam na dywersyfikację przychodów, skuteczne wykorzystywanie możliwości rynku e-commerce, ale też rozwój modelu subskrypcyjnego oraz produktów reklamowych – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Ostatnią akwizycją Grupy WP jest platforma marketingowa Samito. Oferuje ona szereg rozwiązań implementowanych na stronach klienta, w szczególności silnik rekomendacyjny, odzyskiwanie porzuconych koszyków oraz e-mail marketing. Dostęp do rozwiązania oferowany jest w modelu subskrypcyjnym. Dzięki tej inwestycji poszerzyły się przede wszystkim możliwości marketingowe oferowane sklepom internetowym. To m.in. skuteczniejsze domykanie transakcji na stronach sklepów oraz zwiększenie retencji klientów. Technologia Samito stanie się częścią WP Ads, narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. Wyróżnikiem WP Ads jest możliwość rozliczenia w modelu ROAS (Return On Ad Spend). Ponadto platforma oferuje wiele produktów reklamowych takich jak mailingi, kampanie banerowe i natywne w rozliczeniu za kliknięcie.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało 22,8 mln Polaków.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie https://holding.wp.pl.