Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Polską Moc Biznesu

eActros 600: International Truck of the Year 2025 już niebawem na drogach

Podziel się:

eActros 600, pierwszy dalekobieżny ciągnik elektryczny Mercedes-Benz Trucks, zdobywa uznanie ekspertów i klientów: we wrześniu 2024 pojazd otrzymał tytuł International Truck of the Year 2025, a już w październiku pierwsi polscy przewoźnicy mieli szansę go przetestować na drodze, potwierdzając opinie branżowych dziennikarzy

eActros 600: International Truck of the Year 2025 już niebawem na drogach
eActros 600 – International Truck of the Year 2025. Prestiżowe wyróżnienie po raz 10. otrzymała marka Mercedes-Benz Trucks – po raz pierwszy za model elektryczny. (Licencjodawca)

Tytuł International Truck of the Year przyznawany podczas IAA w Hanowerze to najbardziej prestiżowe branżowe wyróżnienie dla pojazdów użytkowych. Producent Mercedes-Benz Trucks otrzymał je w 2024 roku już po raz 10. – ale po raz pierwszy za model ciągnika do transportu dalekobieżnego z napędem wyłącznie akumulatorowym: eActrosa 600.

Niemal wszyscy dziennikarze zasiadający w międzynarodowym jury mieli okazję osobiście usiąść za kierownicą zaprojektowanej od zera elektrycznej ciężarówki z zasięgiem 500 km. Było to możliwe dzięki największemu w historii Mercedes-Benz Trucks testowi drogowemu, w którym dwa eActrosy 600 z naczepami obciążonymi do 40 ton łącznej masy każdego z zestawów, przejechały trasę wiodącą przez 22 kraje Europy. Oba pojazdy pokonały w ciągu 45 dni ponad 15 tys. km w różnych warunkach klimatycznych i z wykorzystaniem wyłącznie publicznej infrastruktury do ładowania. Dane z "Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024" producent przedstawił w raporcie podczas wrześniowych targów IAA Transportation w Hanowerze. Wynika z nich jednoznacznie, że ciężarówka z nawiązką spełnia założenia jej konstruktorów, a 500 km zasięgu jest realistycznym parametrem w normalnych warunkach drogowych.

Polscy przewoźnicy testują eActrosa 600

Niecały miesiąc po triumfie na IAA i dwa tygodnie po polskiej premierze eActrosa 600 mieli okazję poznać osobiście polscy przewoźnicy – podczas zorganizowanych w centrum szkoleniowym Daimler Truck Polska w Nadarzynie testów drogowych. Przyciągający wzrok futurystyczną kabiną ProCabin pojazd również tutaj spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem i zaskoczył klientów swoim potencjałem. Przewoźnicy i kierowcy podkreślali intuicyjną obsługę i wsparcie takich systemów jak ePPC i One Pedal Drive, które nawet mniej doświadczonym kierowcom pozwalają uzyskać bardzo dobre wyniki zużycia energii na poziomie 104-109 kWh/100 km – nawet przy wykorzystaniu maksymalnego przyspieszenia pojazdu o mocy 800 KM. Wskazywali także na jakość wykończenia i komfort kabiny ProCabin. – Kilku klientów to osobiste doświadczenie przekonało wystarczająco, by złożyć wstępne deklaracje zakupu – nawet tych, którzy wcześniej mieli kontakt z innymi pojazdami ciężarowymi z napędem elektrycznym, nie spodziewali się tak dużej mocy i efektywności, którą zapewnia nasza nowa technologia – mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska. – Egzemplarz, którym jeździli klienci, to pojazd przedpremierowy. Produkcja eActrosa 600 już ruszyła i mamy nadzieję, że na początku tego roku pojawią się kolejne egzemplarze, które będą mogli testować następni klienci.

ProCabin: aerodynamika i futurystyczny design

Innowacyjna technologia zastosowana w eActrosie 600 – nowa 800-Voltowa architektura i elektryczna oś napędowa, przewidujący tempomat ePPC i długowieczna bateria z 10-letnią gwarancją – to nie wszystko. Flagowy elektryczny ciągnik Mercedes-Benz Trucks zachwyca również designem. Purystyczna stylistyka kabiny ProCabin – z przedłużonym przodem, prostą pokrywą silnika oraz reflektorami LED i akcentami w kolorze ciemnego chromu – zapewnia jednak nie tylko nowoczesny wygląd, ale także lepszą aerodynamikę dzięki udoskonalonej osłonie podwozia i dodatkowym uszczelkom, które zmniejszają opory powietrza. Przekłada się to bezpośrednio na większą wydajność pojazdu. Nową kabinę otrzyma również wersja z silnikiem spalinowym, czyli Actros L, który dzięki temu będzie mógł zredukować zużycie paliwa o kolejne 3 proc. w porównaniu z poprzednikiem. Dodatkowo w połączeniu z nową skrzynią biegów G291-12 i oszczędnym silnikiem OM 471 trzeciej generacji oszczędność na długich trasach wzrasta do 8 proc.

Materiał sponsorowany przez Polską Moc Biznesu

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl