Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

Elektryczne hulajnogi mają być traktowane jak pojazdy. "Projekt przepisów praktycznie gotowy"

24
Podziel się:

- Elektryczne hulajnogi to są pojazdy i będą traktowane jak pojazdy, a nie jak piesi – powiedział w czwartek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zapowiedział tym samym przyjęcie przez rząd przepisów dotyczących poruszania się jednośladów po miastach.

Elektryczne hulajnogi. Przepisy dotyczące tych jednośladów zostaną zmienione?
Elektryczne hulajnogi. Przepisy dotyczące tych jednośladów zostaną zmienione? (PAP)

- Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu to będzie ten czas, kiedy będziemy starali się wpisać projekt ustawy (o hulajnogach elektrycznych - przyp. red.) do prac rządu - powiedział w czwartek dziennikarzom minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany przez PAP

- Mam nadzieję procedować ten projekt zgodnie z procedurą legislacyjną. Projekt jest praktycznie gotowy. Mówimy o urządzeniach transportu, napędzanych energią elektryczną. To jest pojazd - dodał polityk pytany, jak należałoby traktować elektryczne hulajnogi.

Adamczyk nie sprecyzował jasno, czy oznacza to, że miejsce dla hulajnóg elektrycznych zostanie wyznaczone na drodze rowerowej, czy na jezdni. Jednak należy wnioskować, że jednoślady czeka zakaz poruszania się po chodniku. Takie postulaty podnosili już od dłuższego czasu zarówno miejscy aktywiści, jak i samorządowcy.

Zobacz także: Zobacz: Obowiązkowe OC dla rowerzystów może stać się koniecznością

Aktualnie w polskim prawie nie ma regulacji, które dotyczą hulajnóg elektrycznych, dlatego ich użytkownicy są traktowani jako piesi, którzy mogą korzystać z chodników.

W polskich miastach jest coraz więcej hulajnóg elektrycznych udostępnianych klientom na minuty. W samej Warszawie oferuje je pięć firm - Blinkee City, Lime, Hive, a od niedawna amerykański Bird oraz CityBee.

Operatorzy walczą o użytkowników również w innych miastach. Z hulajnóg elektrycznych mogą korzystać mieszkańcy Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, czy Poznania.

Opłata startowa za "wynajęcie" hulajnogi elektrycznej waha się zazwyczaj od 2 zł do 3 zł, a stawka za minutę jazdy wynosi ok. 50 groszy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
Go4it
5 lata temu
Kodeks drogowy to reguluje. Hulajnoga elektryczna to skuter a zatem tablice, OC, kask i na jezdnię. Proste.
taka myśl w m...
5 lata temu
mam dość pędzących po chodnikach wszelkiej maści obłakańców na rowerach hulajnogach i innej maści pojazdach . Sorry nieraz to tylko popisy i to bezmyślne. Chcę być na chodniku bezpieczna bo to moje miejsce i jako osoba starsza z osteoporozą boję się o swoje zdrowie i zycie. Patrząc na wypadki na jezdniach i drogach widzę jak brawura i alkohol zabija właśnie osoby niewinne.
tom
5 lata temu
Hulajnoga to fajny środek do poruszania się po mieście. Niestety wiele osób kompletnie bezmyślnie jeździ na nich po chodnikach z dużą prędkością, wciskając się prosto w tłum ludzi. Kwestia czasu kiedy dojdzie do poważnego wypadku, zwłaszcza z małymi dziećmi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
Slawek
5 lata temu
Rozumiem,że jak nei ma scieżek rowerowych to hulajnogi będa jezdzic po ulicy....poroniony pomysł...dopiero bedzie zagrożenie dla jeżdzących po ulicach....
Adam
5 lata temu
ta zmiana prawa to dobry pomysł; od czasu gdy na chodnikach pojawiły się hulajnogi, piesi zaczęli tracić pierwszeństwo...
Marcin
5 lata temu
Ciekawe czy tam gdzie nie ma ścieżek rowerowych to hulajnoga elektryczna będzie musiała poruszać się po drodze zamiast po chodniku?
Antysytemowie
5 lata temu
I prawo jazdy na hulajnogę!!! A co? Mają mieć lepiej niż kierowcy?
Obywatel
5 lata temu
Nareszcie coś się zadziało. Musiało dojśc do kilku wypadków, żeby ktoś ruszył głową. Jeszcze powinni zrobić ustawę o ruchu drogowym i bezwzględnie zakazać rowerzystą jeździć po chodnikach, karać rowerzystów, którzy przeganiają pieszych i potrącają.
...
Następna strona