Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Facebook odpowiada na reklamy z Omeną Mensah. "Usuwamy po ich wykryciu"

32
Podziel się:

Szereg fałszywych wpisów w mediach społecznościowych dotyczących znanej prezenterki Omeny Mensah, a także jej męża założyciela InPostu Rafała Brzoski, wywołały reakcję pary. Brzoska zapowiedział ostrą batalię przeciwko Facebookowi. Teraz do kwestii reklam odniósł się koncern Meta.

Facebook odpowiada na reklamy z Omeną Mensah. "Usuwamy po ich wykryciu"
Rafal Brzoska i Omenaa Mensah (East News, Artur Zawadzki/REPORTER)

W ostatnim czasie na Facebooku oraz innych kanałach społecznościowych ukazywały się fake newsy, które wskazywały, że znana prezenterka Omena Mensah nie żyje, bądź została pobita przez męża założyciela InPostu Rafała Brzoskę.

Omenaa Mensah udostępniła wpis na LinkedIn, w którym zdementowała wszystkie fake newsy. Jej wpisy poparł swoim komentarze również Brzoska, który zapowiedział, że rozprawi się z twórcami fałszywych informacji i czerpią z tych przestępstw korzyści finansowe.

- Mamy narzędzia, mamy możliwości, tylko na miłość boską wreszcie ktoś odważnie musi o tym powiedzieć - mówi Rafał Brzoska w rozmowie z money.pl. Biznesmen ma dość fałszywych reklam na temat swój i rodziny.

Również na platformie LinkedIn dał upust emocjom, wprost stwierdzając "mówię DOŚĆ na to co wyprawia koncern META (właściciel Facebooka i Instagrama)" - zaczął.

W skrócie-dziś ze sponsorowanych (opłaconych) reklam na FB i Instagramie dowiedziałem się od Was, że uśmiercono mi żonę, że ja pobiłem swoją ukochaną Omenaa Mensah a na koniec Ją samą zaaresztowano. Dzwonicie i wysyłacie do nas linki do tych reklam deep fejków i pytacie, czy "u nas wszystko ok"? Tak - jest ok, ale nie mamy już wątpliwości, że komuś zależy na tym, by nasz wizerunek publiczny zniszczyć, że komuś przeszkadza nasz wielki europejski sukces filantropijny naszego wydarzenia charytatywnego Grand Charity Auction TOP CHARITY - napisał Brzoska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyglądają kulisy branży stacji paliwowych? - Adam Sikorski w Biznes Klasie

Facebook odpowiada

Dopytywany o to, co w tej sprawie zamierza zrobić Facebook, koncern Meta odpowiedział portalowi cyberdefence24.pl, że "usuwa takie reklamy po ich wykryciu". Jak dodał, "tworzenie reklam, które w zwodniczy sposób wykorzystują osoby publiczne do oszukiwania innych, jest niezgodne z naszymi zasadami".

W odpowiedzi na pytania portalu przyznał jednak, że choć Meta posiada wyspecjalizowane systemy do wykrywania clickbaitów z osobami publicznymi, inwestuje w przeszkolone zespoły weryfikacyjne, to nie zawsze nam się to udaje.

Biuro prasowe zapewniło również, że "(...) nadal inwestujemy w ulepszanie naszych systemów. Współpracujemy również z lokalną administracją i organami ścigania oraz podejmujemy działania prawne".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(32)
Paul
2 tyg. temu
Gdzie tam usuwa skoro nadal te materiały są na fb??
Obserwator
3 tyg. temu
W ostatnim czasie pojawił się trend decyfryzacji życia. Ludzie odchodzą od internetu na rzecz osobistych kontaktów
Kociara
3 tyg. temu
To nie jest twarz do reklamy chyba że ... ale cenzura internetu nie pozwala na art. 54 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
mati83
3 tyg. temu
Oprócz tych reklam wykorzystujących znane osoby jest dużo kont hejterskich, tak naprawdę sztucznie utworzonych na nie istniejące osoby, które przez 24 godziny umieszczają posty szkalujące kościół, wierzących itp.
Gocha
3 tyg. temu
Skoro to nieprawda to po co tak się oburza olać to!
...
Następna strona