FlixBus jest we wczesnej fazie rozwoju biznesu w Rosji, poinformował założyciel i dyrektor generalny André Schwämmlein.
- Niewielki zespół działa już w Moskwie i przygotowuje wejście na rynek. Na początku koncentrujemy się na Moskwie, jako głównym centrum nowej siatki połączeń. Wraz z regionalnymi firmami autobusowymi chcemy stworzyć atrakcyjną ofertę dalekobieżnych połączeń autobusowych o wysokich standardach dla rosyjskich klientów. Wielu przewoźników wykazało duże zainteresowanie naszym pomysłem i współpracą - powiedział Schwämmlein.
Zobacz też: Udany sezon w branży turystycznej. Jedna trzecia Polaków wybrała ten sam kraj
FlixBus, założony w Niemczech jako startup, posiada największą międzymiastową sieć połączeń autobusowych w Europie, realizując 350 tys. połączeń dziennie do 2 tys. miejsc w 29 krajach. Niemiecki gigant w każdym kraju, w którym działa, dąży do zdominowania przewozów autokarowych.
Firma rozwija się błyskawiczne - jeszcze w 2013 roku korzystając na deregulacji rynku w Niemczech po rozpoczęciu działalności przewiozła 3,3 mln osób, by w 2017 roku tę liczbę pomnożyć do 40 mln pasażerów. Wszystko dzięki możliwościom jakie dał internet i specjalna aplikacja.
W Polsce oficjalnie wystartował pod koniec 2017 r., przejmując sieć Polskiego Busa, należącą wówczas do szkockiego biznesmena Briana Soutera. W 2018 r. uruchomił w Polsce ponad 40 nowych krajowych i zagranicznych tras i przewiózł łącznie ok. 4 mln pasażerów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl