Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|
aktualizacja

FlixBus wjedzie do Rosji. Polskę już opanował

4
Podziel się:

FlixBus półtora roku temu wchłonął Polskiego Busa, a teraz szykuje atak na Rosję. Jeśli się uda, to pomalowane na zielono autobusy opanują również tamtejszy rynek.

FlixBus po szybkim przejęciu transportu w Polsce teraz to samo chce zrobić w Rosji
FlixBus po szybkim przejęciu transportu w Polsce teraz to samo chce zrobić w Rosji (WP.PL, money.pl/Bartosz Krzyżaniak)

FlixBus jest we wczesnej fazie rozwoju biznesu w Rosji, poinformował założyciel i dyrektor generalny André Schwämmlein.

- Niewielki zespół działa już w Moskwie i przygotowuje wejście na rynek. Na początku koncentrujemy się na Moskwie, jako głównym centrum nowej siatki połączeń. Wraz z regionalnymi firmami autobusowymi chcemy stworzyć atrakcyjną ofertę dalekobieżnych połączeń autobusowych o wysokich standardach dla rosyjskich klientów. Wielu przewoźników wykazało duże zainteresowanie naszym pomysłem i współpracą - powiedział Schwämmlein.

Zobacz też: Udany sezon w branży turystycznej. Jedna trzecia Polaków wybrała ten sam kraj

FlixBus, założony w Niemczech jako startup, posiada największą międzymiastową sieć połączeń autobusowych w Europie, realizując 350 tys. połączeń dziennie do 2 tys. miejsc w 29 krajach. Niemiecki gigant w każdym kraju, w którym działa, dąży do zdominowania przewozów autokarowych.

Firma rozwija się błyskawiczne - jeszcze w 2013 roku korzystając na deregulacji rynku w Niemczech po rozpoczęciu działalności przewiozła 3,3 mln osób, by w 2017 roku tę liczbę pomnożyć do 40 mln pasażerów. Wszystko dzięki możliwościom jakie dał internet i specjalna aplikacja.

W Polsce oficjalnie wystartował pod koniec 2017 r., przejmując sieć Polskiego Busa, należącą wówczas do szkockiego biznesmena Briana Soutera. W 2018 r. uruchomił w Polsce ponad 40 nowych krajowych i zagranicznych tras i przewiózł łącznie ok. 4 mln pasażerów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
za PKS
6 lat temu
u nas trzeba wznowić PKS, dojezdzały do każdej miejscowości, czasami trzeba było stać, ale z reguły kierowca zabierał wszystkich potrzebujących. Trzeba dofinansowac dojazdy ludzi do pracy a młodzieży do szkół. Odciązyłoby to rodziców i zmniejszyło korki na drogach!
Andrzej
6 lat temu
Polskim Busem jeździłem taniej niż PKP. Po przejęciu przez Flixbusa skończyły się bilety po kilka, kilkanaście złotych, więc przeprosiłem się z pociągami. Ceny są porównywalne, nawet czasami pociąg wychodzi taniej, a jazda jest nim wygodniejsza.
antyklerykal
6 lat temu
ile miliardów złotych stracili polacy na handlu ze wschodem po anszlusie ukrainy przez "państwo chrześcijańskie NATO" dyktatora USA, watykańczycy są gorsi niż ich "bracia " z PRL ???????????????
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
bobas1
5 lata temu
trzeba wskrzesic P Kononowicza,On zrobi wszystko,zeby autobusy przyjezdzaly na czas,a nawet predzej.
Andrzej
6 lat temu
Polskim Busem jeździłem taniej niż PKP. Po przejęciu przez Flixbusa skończyły się bilety po kilka, kilkanaście złotych, więc przeprosiłem się z pociągami. Ceny są porównywalne, nawet czasami pociąg wychodzi taniej, a jazda jest nim wygodniejsza.
antyklerykal
6 lat temu
ile miliardów złotych stracili polacy na handlu ze wschodem po anszlusie ukrainy przez "państwo chrześcijańskie NATO" dyktatora USA, watykańczycy są gorsi niż ich "bracia " z PRL ???????????????
za PKS
6 lat temu
u nas trzeba wznowić PKS, dojezdzały do każdej miejscowości, czasami trzeba było stać, ale z reguły kierowca zabierał wszystkich potrzebujących. Trzeba dofinansowac dojazdy ludzi do pracy a młodzieży do szkół. Odciązyłoby to rodziców i zmniejszyło korki na drogach!

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.