Pierwsza z dwóch umów dotyczy odcinka Płońsk - Czosnów, którego całkowity koszt realizacji wynosi ponad 2,8 mld zł. Dofinansowanie z UE to nieco ponad 1,2 mld zł.
Z kolei Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, będąca częścią trasy S7, ma kosztować blisko 2,9 mld zł, z czego ponad 1 mld zł pochodzi z funduszy unijnych. Zgodnie z zapisami umów obie inwestycje powinny się zakończyć w 2025 r.
Pieniądze pochodzą z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). W ostatnich miesiącach GDDKiA otrzymała blisko 5 mld zł z tego źródła.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Budują drogę ekspresową S7
GDDKiA w przypadku odcinka Płońsk - Czosnów przypomniała, że celem jest wybudowanie blisko 35 km drogi ekspresowej S7 (podzielonej na trzy odcinki realizacyjne. Inwestycja znajduje się na północ od Warszawy i na trasie ma m.in. Modlin.
Z kolei w ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powstanie dwujezdniowa drogą ekspresowa o długości nieco ponad 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy S7 Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską w ciągu S6. Tym samym stworzy zewnętrzny objazd w stosunku do istniejącej już obwodnicy Trójmiasta.
Droga ekspresowa S7 połączy trzy główne ośrodki miejskie w Polsce: Trójmiasto, Warszawę i Kraków, ułatwiając także dojazd m.in. do Elbląga, Radomia i Kielc. Docelowo będzie miała ok. 750 km długości i będzie jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w naszym kraju.