Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

GDDKiA wybrała przebieg dwóch odcinków S17. Będzie szybszy dojazd z Warszawy i Białegostoku do Lwowa

16
Podziel się:

Droga ekspresowa S17 z Lublina do Hrebennego ma być w pełni gotowa do 2028 r. Lubelski oddział GDDKiA wybrał warianty przebiegu dwóch kolejnych odcinków. I złożył wnioski o wydanie decyzji środowiskowych (DŚU), które są niezbędne do ogłoszenia przetargów na budowę. Ekspresówka usprawni m.in. dojazd ze stolicy kraju do Lwowa.

GDDKiA wybrała przebieg dwóch odcinków S17. Będzie szybszy dojazd z Warszawy i Białegostoku do Lwowa
Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (S17) (GDDKiA, GDDKiA)

Droga ekspresowa S17 łączy obecnie Warszawę (od węzła Lubelska, gdzie przecina S2) z miejscowością Piaski za Lublinem. Biec ma jednak dalej w kierunku granicy z Ukrainą, do Hrebennego. Inwestycja uwzględniona jest w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na najbliższe lata. Drogowcy wstępnie szacują, że stworzenie nieco ponad 113 km w woj. lubelskim pochłonie ok. 4,7 mld zł.

Inwestycja podzielona jest na dziewięć etapów realizacyjnych. Prace toczą się na razie na jednym — obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Budowa niespełna 10 km (za ok. 118 mln zł) zakończyć się ma w czwartym kwartale tego roku otwarciem drugiej jezdni. Niedługo później roboty powinny się zacząć jednak na pozostałych.

Trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S17

Najbliżej rozpoczęcia prac jest na trzech odcinkach drogi S17 od węzła Zamość Wschód do Hrebennego. GDDKiA pod koniec stycznia zamierza otworzyć oferty w przetargach na projekty i budowę tych fragmentów o łącznej długości ok. 48 km. Jeśli drogowcom uda się uniknąć opóźnień, trasa ekspresowa połączy Zamość z Hrebennem w 2025 r.

Mniej więcej rok później lubelski oddział GDDKiA zamierza oddać trzy kolejne odcinki: Piaski-Łopiennik, Krasnystaw Północ-Izbica oraz dalszy fragment do węzła Zamość Sitaniec. To z kolei w sumie nieco ponad 45 km. Trwa przygotowywanie koncepcji tych etapów, a po uzyskaniu wszystkich pozwoleń ogłosić przetargi na projekty i budowę S17. Prace mają zacząć się tutaj mniej więcej w 2023 r.

Ostatnie odcinki S17 oddane w 2028 r.?

Drogowcy najdalej są z przygotowaniami dwóch odcinków: Łopiennik-Krasnystaw Północ (ok. 9 km) oraz Zamość Sitaniec-Zamość Wschód (ok. 11 km). Gdy zostaną otwarte, S17 usprawni dojazd z Warszawy oraz Białegostoku do Lwowa. W przypadku stolicy Podlasia jest jeszcze jeden wymóg — zakończenie budowy S19 (słynnej Via Carpatia) do Lublina.

Ostatnie dwa odcinki S17 powinny być gotowe w 2028 r. GDDKiA pochwaliła się ostatnio ważnym krokiem na drodze ku realizacji tego scenariusza. Mianowicie tym, że wybrała preferowane przebiegi etapów drogi Łopiennik-Krasnystaw Północ oraz Zamość Sitaniec-Zamość Wschód. Złożyła wnioski o wydanie decyzji środowiskowej.

- Po uzyskaniu DŚU oraz zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) kolejnym etapem prac będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie "projektuj i buduj" - informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Lublin.

Przebieg dwóch odcinków S17 w woj. lubelskim

GDDKiA informuje, że według zaproponowanego RDOŚ przebiegu, trasa ekspresowa S17 Łopiennik-Krasnystaw Północ biec będzie wzdłuż drogi krajowej nr 17. Ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie.

Zobacz także: Połączenie Lotosu z Orlenem. Borys: "To zasadne"

Z kolei planowana trasa pomiędzy węzłami Zamość Sitaniec oraz Zamość Wschód ominie miasto po północno-wschodniej stronie. - Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie S17 przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec — podaje Łukasz Minkiewicz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
M65
3 lata temu
Co?!?!?! 113km za 4,7 mld zł ?!?!?! 1 km za 41,5 mln zł ?!?!?! Szok !!!
swojak
3 lata temu
Żeby nie PIS ta droga byłaby już dawno
oko
3 lata temu
szybszy dojazd do Zamościa, nie wiem ilu polaków jeździ regularnie do Lwowa, osobiście nie znam nikogo...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Realista
2 lata temu
Trasa S-17 Warszawa-Hrebenne miała być gotowa na EURO 2012 r. Oczywiście PO nawet jej nie zaczęło. Najbardziej rozzłościła mnie decyzja, że realizację tej trasy przenoszą dopiero po 2025 r. Gdyby rządziła opozycja obecnie nikt nie myślałby nawet o jej budowie. Oczywiście podobnie myślano o S19. Dla PO Polska wsch. to region do zalesienia a nie rozwoju!!!
dsdsd
3 lata temu
Miała być w 2022, potem w 2024, a teraz w 2028 . Już nie mówiąc o wcześniejszych planach. Najpierw 20 dyskusji, potem 20 lat planowania, a następnie 10 lat budowania 130 km drogi. Panowie z PiSu, trochę więcej determinacji, bo jak PO powróci, to znowu utknie to na 10 kolejnych lat. Panie Sasin, weź Pan tych GDAKE, bo to gdakanie ludziom bokiem wychodzi, PAmiętam jak obwodnicę Tomaszowa robili już 10 lat temu, ogłaszając 100 razy w prasie i zmieniając ciągle terminy, a okazuje się że dopiero teraz się ziści. To przecież dziadostwo
swojak
3 lata temu
Żeby nie PIS ta droga byłaby już dawno
sum
3 lata temu
dwie jezdnie po dwa pasy i 90km/h. Po co nam takie drogi jak musimy jeździć tak wolno? Wystarczyłaby szutrowa.
Kiero.
3 lata temu
A czy tam ktoś jeździ w porównaniu do wylotu np.z Piotrkowa w tamtym kierunku i wielu innych chyba bardziej potrzebnych odcinków.