"Rosnąca dostępność maszyn Paczkomat® wynika ze znacznego wzrostu wolumenu obsługiwanych przez InPost przesyłek - w IV kwartale ub.r. zapotrzebowanie na usługi Grupy InPost na rynku brytyjskim wzrosło do takiego poziomu, że firma zdecydowała się na ograniczenie dostępności swoich usług z powodu obaw o przepustowość partnera logistycznego. Uwidacznia to szybki wzrost popytu konsumentów na usługi dostaw poza domem, tzw. dostawy OOH (out of home) na rynku brytyjskim" - napisano w komunikacie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
InPost ma już 5 tysięcy paczkomatów w Wielkiej Brytanii
Jak wskazano, zbudowanie sieci paczkomatów oraz zwiększenie zainteresowania usługami w Wielkiej Brytanii zostało oparte między innymi o partnerstwa z kluczowymi graczami z sektora transportu publicznego czy w sprzedaży detalicznej.
"Tylko w ostatnim czasie InPost nawiązał współprace z głównym operatorem transportu publicznego w Manchesterze, a także siecią supermarketów Morrisons, platformą Vinted i siecią księgarni WHSmith" - napisano.
Według informacji przekazanych przez spółkę Grupa InPost dostarczyła w 2022 r. 744,9 miliona przesyłek. To aż o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce, czyli na głównym rynku InPostu, wolumen przesyłek wyniósł 508,4 miliona, co jest wzrostem 20 proc. rok do roku. Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 236,5 miliona (wzrost o 153 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej).