Bloomberg informuje, że Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost, od dawna dąży do rozszerzenia działalności firmy poza granice Polski. Wejście na rynek amerykański jest kolejnym krokiem w realizacji tej wizji.
InPost rozważa wprowadzenie swoich usług kurierskich oraz paczkomatów, które cieszą się dużą popularnością w Europie, także w Stanach Zjednoczonych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Stany Zjednoczone to idealny rynek dla podmiotów takich jak InPost. Kraj ten jest jeszcze bardziej w tyle w rozwoju technologii dostaw niż niektóre państwa europejskie, ale ma wysoko rozwinięty handel elektroniczny i stosunkowo wysokie koszty pracy, co sprawia, że automatyzacja dostaw na ostatniej mili jest tak atrakcyjna" - powiedział Bloombergowi Brzoska.
InPost podbija Wielką Brytanię
InPost Group zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 mln funtów do 2029 roku, zwiększając łączną wartość inwestycji do 1 mld funtów. Spółka rozbuduje sieć maszyn i zwiększy infrastrukturę logistyczną.
W ramach tych działań InPost planuje rozszerzenie sieci urządzeń Paczkomat i rozbudowę infrastruktury logistycznej, co umożliwi utworzenie nawet 12.000 nowych miejsc pracy.
W ubiegłym roku InPost znacząco wzmocnił swoją pozycję na rynku brytyjskim, kupując pozostałe 70 proc. udziałów w Menzies Distribution Limited, co pozwoliło w pełni kontrolować proces logistyczny i plan inwestycyjny w tym kraju.
Brzoska ogłosił sukces. Przekazał decyzję sądu
W 2024 r. InPost dostarczył w Wielkiej Brytanii 93,2 mln paczek, podwajając wolumen z 2023 roku.
25 tys. paczkomatów w Polsce
InPost ma już 25 tys. paczkomatów w Polsce - poinformowała pod koniec ubiegłego roku spółka. Na koniec trzeciego kwartału 2024 roku Grupa InPost dysponowała ponad 79 tys. punktami odbioru w tym prawie 44 tys. paczkomatów oraz 35 tys. punktów w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa zainstalowała 10 tys. paczkomatów. W tym czasie obsłużyła 262 mln przesyłek.
Na początku grudnia "Financial Times" poinformował, że InPost Rafała Brzoski może wydać na przejęcia ponad 1 miliard euro. W efekcie usługi firmy mogą pojawić się na sześciu nowych rynkach. InPost prowadzi negocjacje z lokalnymi partnerami w celu rozszerzenia dostaw do Niemiec, Szwajcarii i Austrii, a także do krajów nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. "FT" pisze, że dzięki temu InPost może konkurować z firmami kurierskimi, takimi jak DHL, UPS i FedEx.