Premier League, czyli mecze ligi angielskiej, przyciągają nad Wisłą wielu kibiców. Przez lata prawa do transmisji miał Canal Plus, krótki epizod prawie na wyłączność miał Polsat, a od tego sezonu mecze można obejrzeć na serwisie Viaplay, który zadebiutował w Polsce rok temu. Za jego pośrednictwem, obok meczów Premier League, można również śledzić potyczki Bundesligi, wyścigi F1, a także filmy i seriale wytwórni NBC, Universal, Sony, MGM oraz CBS.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Komunikat o błędzie: Kibice rozczarowani
Choć platforma Viaplay zadebiutowała na polskim rynku już w sierpniu zeszłego roku, to jej subskrybenci często musieli borykać się problemami technicznymi. Nie inaczej było ubiegły w weekend (13 i 14 sierpnia 2022), kiedy cześć kibiców zamiast wyczekiwanych meczów, musieli oglądać albo komunikat o błędzie, albo przekaz transmisji był daleki od ideału.
Transmisje drugiej kolejki rozgrywanych meczów często były przerywane przez problemy techniczne, czym dzielili się internauci.
Oczywiście, nie kryli również swojego niezadowolenia pod oficjalnymi Tweetami Viaplay. Choć redakcja była gotowa na fachowe komentarze potyczek Premier League, to kibice ironiczne podchodzili do problemów technicznych związanych z transmisją.
Subskrybenci skarżą się na Viaplay
To niejedyne problemy skandynawskiej platformy streamingowej. Wirtualnemedia.pl doniosły, że do UOKiK wpływają skargi na częste problemy z korzystania z usług Viaplay. Zarzuty pod jej adresem dotyczą częstych przerw w dostępnie do transmisji, tzw. przycinanie obrazu, czy długie buforowanie się dostępnych transmisji, co uniemożliwia im realne korzystanie z wykupionych usług. Co więcej, reklamacje składane na ręce Viaplay są często odrzucane, a rekompensaty nie pokrywają się z oczekiwaniem pokrzywdzonych użytkowników.
Viaplay odnosi się do zarzutów
Biuro prasowe skandynawskiej platformy w rozmowie z Wirtualnymi Mediami odniosło się do zarzutów. - W przypadku występowania jakichkolwiek problemów z odtwarzaniem treści dostępnych na platformie Viaplay, zachęcamy do skorzystania ze wskazówek dostępnych na naszej oficjalnej stronie internetowej - można przeczytać.
Jednocześnie zaznacza, że problemy subskrybentów mogą wynikać z niestabilnego połączenia internetowego oraz korzystania z usług poprzez nieodpowiednie urządzenia. Jak zaznacza biuro prasowe Viaplay, na stronie internetowej można wykonać test łącza, a także porównać rekomendowany sprzęt, na jakim można oglądać transmisje sportowe, czy inne dostępne materiały. Viaplay podkreśla również, że jeśli któregoś urządzenia nie ma na rekomendowanej liście, to nie można zagwarantować, że usługi świadczone przez platformę będą działać poprawnie.
Debiut Viaplay w Polsce
Serwis streamingowy Viaplay zadebiutował w Polsce 3 sierpnia 2021 roku. Wcześniej jego usługi były dostępne w Skandynawii oraz niektórych krajach bałtyckich, takich jak Estonia, Łotwa czy Litwa. Wraz z dołączeniem Polski do krajów, gdzie można obejrzeć materiały za pomocą Viaplay, z materiałów mogą korzystać mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.
Premiet League przez ostatnie ćwierćwiecze był dostępny na kanałach Canal Plus. Choć w przeszłości nie miał praw do transmisji na wyłączność, ponieważ krótko współdzielił je z Polsatem. Obecnie od sezonu 2022/2023 przez pięć lat będzie transmitować Viaplay. Jednak nie jest on monopolistą w transmisjach ligi angielskiej, ponieważ Canal Plus zawarł porozumienie, na mocy którego będzie transmitował na swoich sportowych kanałach dwa czołowe mecze w każdej kolejce.
Rok temu, gdy Viaplat wchodził na polski rynek, wieszczono, że będzie mocną konkurencją dla innych platform wiodących na polskim rynku, takich jak Netflix czy Amazon Prime.
Obecnie kosztu subskrypcji na usługi wynosi obecnie 34 zł miesięcznie, choć już teraz zapowiadany jest jej wzrost od przyszłego roku i będzie wynosił 55 złotych miesięcznie.