Pewne rzeczy nigdy się nie nudzą. Tak jak klocki Lego. Choć wiele branż stopniowo ulega cyfryzacji, producent klocków wciąż dociera do nowych odbiorców. I robi to skutecznie.
W 2019 roku duńska firma sprzedała o 5,6 proc. więcej swoich produktów niż w poprzednim roku. Roczne przychody Lego wyniosły 38,5 mld koron duńskich (równowartość 22 mld zł), co oznacza wzrost o 6 proc. w ciągu dwunastu miesięcy. Z kolei zysk operacyjny firmy – czyli przed opodatkowaniem – wyniósł 10,8 mld koron duńskich (czyli 6 mld 234 mln zł).
- Nasza branża, jak każda inna zresztą, digitalizuje się. Jednak posiadając silne, finansowe podstawy jesteśmy w stanie inwestować w rozwiązania, które zapewnią nam wzrost w dłużej perspektywie. Mam na myśli inwestycje w innowacyjny sposób zabawy, innowacyjny sposób sprzedaży czy wejścia na nowe rynki – mówił podczas konferencji w Billund prezes grupy Lego Niels B Christiansen.
Które produkty Lego miały największe wzięcie w ubiegłym roku? Do bestselerów można zaliczyć kategorie City, Creator, Friends, Technic, Classic i Star Wars. Ponadto systemy z franczyzy Harry Potter, Super Heroes (Marvel Avengers) i Disney.
Jak podano, sprzedaż w obu Amerykach i w Europie rosła w tempie jednocyfrowym, z kolei w Chinach – dwucyfrowym. Christiansen odniósł się też do zagrożenia związanego z koronawirusem.
- Bezpieczeństwo naszych pracowników jest najważniejsze, stosujemy się do dyrektyw i zaleceń. Jednak teraz jest za wcześnie, aby ocenić potencjalny wpływ koronawirusa biznes. Nie zmieniamy naszych celów – podkreślił.
W ubiegłym roku Lego otworzyło 150 sklepów. Dziś można zrobić zakupy w 570 punktach z logiem firmy. W planach jest otwarcie kolejnych 150, głównie w kontynentalnej części Chin.
Tym klientom, którym nie uda się odwiedzić sklepów osobiście, pozostają zakupy w internecie. Firma chwali się, że w ciągu roku liczba wejść na stronę lego.com zwiększyła się o 27 proc.
Lego twierdzi, że chce rozwijać się w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Rok 2020 jest kolejnym rokiem, gdy energia wykorzystywana przez firmę m.in. do produkcji klocków, pochodzi w 100 proc. ze źródeł odnawialnych.
Ponadto do 2025 roku firma planuje zrezygnować z używania jednorazowych plastikowych torebek do pakowania produktów. Lego prowadzi także program "Replay", który polega na gospodarce w obiegu zamkniętym i współdzieleniu przedmiotów. Idea jest prosta: bawiłeś się klockami Lego, dziś ich nie używasz, więc zamiast je wyrzucać, oddaj komuś.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl