Pierwsza decyzja o karze nałożonej na Orange Polska to rok 2017. Wówczas prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że telekom ma zapłacić 16,3 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd. Firma odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten kary nie uchylił, ale zmniejszył ją do 13 mln zł – donosi "Puls Biznesu".
Sprawa dotyczy akcji reklamowej Neostrady – zdaniem prezesa UOKiK reklamy Superpromocja Neostrady oraz Geopromocja dla Neostrady mogły wprowadzać klientów w błąd co do kosztów korzystania z sieci. Telekom już wówczas krytykował decyzję i wskazywał, że prezes UOKiK "dokonał nieuzasadnionego uproszczenia".
Decyzję w sprawie ewentualnych dalszych kroków prawnych sieć podejmie po zapoznaniu się z treścią uzasadnienia wyroku – wynika ze stanowiska przesłanego przez Orange redakcji "Pulsu Biznesu".
To już druga w tym roku podtrzymana przez sąd kara nałożona a Orange – na początku roku SOKiK podtrzymał decyzję o 28 mln zł kary nałożonej na Orange za bezprawne przedłużanie umów swoim klientom.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl