Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Kolejne problemy wokół PKP Cargo. Jest nowy wniosek do sądu

10
Podziel się:

Zarząd Spółki PKP Cargo poinformował, że otrzymał od spółki zależnej PKP Cargotabor informację o podjęciu przez zarząd decyzji o złożeniu wniosku do sądu o otwarcie postępowania sanacyjnego.

Kolejne problemy wokół PKP Cargo. Jest nowy wniosek do sądu
Spółka zależna PKP Cargo składa do sądu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego (Getty Images, Jaap Arriens, NurPhoto, NurPhoto via Getty Images)

Dodano, że złożenie wniosku przez spółkę zależną zostało podyktowane faktem, że PKP Cargo 27 czerwca tego roku złożyło do sądu tożsamy wniosek.

Postępowanie sanacyjne. Jest kolejny wniosek

"Emitent (PKP Cargo - przyp. red.) jest właścicielem 100 proc. udziałów w spółce PKP Cargotabor Spółka z o.o., największym zleceniodawcą, zalegającym z regulowaniem istotnych dla spółki zależnej należności. Zatem mając na celu zabezpieczenie sytuacji finansowej oraz płynnościowej zarząd spółki zależnej podjął przedmiotową decyzję" - wskazano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "W biznesie jak w saunie, im wyżej siedzisz tym bardziej się pocisz" - Marian Owerko w Biznes Klasie

Na początku lipca zarząd PKP Cargo poinformował o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych, mających objąć do 30 proc. załogi. Wcześniej, pod koniec maja, zarząd spółki zdecydował o uruchomieniu programu skierowania do 30 proc. pracowników na tzw. nieświadczenie pracy. Zaproponował też rozwiązanie zakładowego zbiorowego układu pracy i porozumienia ws. wzajemnych zobowiązań stron tego układu. W czerwcu zaś podjął uchwałę o jednostronnym rozwiązaniu, z upływem 24-miesięcznego okresu wypowiedzenia, Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, a 27 czerwca zarząd zdecydował o złożeniu wniosku do sądu o otwarcie postępowania sanacyjnego.

PKP Cargo z wielkimi problemami

Jak wyjaśniał 10 lipca na posiedzeniu sejmowej podkomisji ds. transportu kolejowego p.o. prezes PKP Cargo Marcin Wojewódka, spółka jest zadłużona, nie reguluje części zobowiązań, nie płaci dużej części faktur i wymaga gruntownych działań restrukturyzacyjnych, ale zachowuje płynność finansową.

- Nie ma pomysłu upadłości, likwidacji albo zamknięcia. Celem działań obecnego zarządu jest naprawienie chorej sytuacji, w której znalazła się spółka we wszelkich aspektach: taborowym, finansowym, organizacyjnym - mówił Wojewódka.

- Sanacja będzie oznaczała ochronę przed spłatą odsetek od zaległych płatności, spółka będzie mogła się wycofać z niekorzystnych kontraktów i będzie podlegała ochronie przed egzekucją - dodał. Jak zaznaczył, spółka w sanacji może startować w przetargach i je wygrywać, tak długo, jak będzie regulować składki na ubezpieczenia społeczne i podatki.

Wojewódka zaznaczył, że w ramach sanacji będzie przygotowany i wdrożony przez zarządcę sanacji plan restrukturyzacji PKP Cargo, natomiast wstępny plan został skierowany dla sądu, który zdecyduje czy otworzyć postępowanie sanacyjne. Podkreślał, że przy obecnej strukturze kosztów, w której największą pozycją są koszty zatrudnienia, zwolnienia grupowe są koniecznością. - Bez redukcji kosztów zatrudnienia nie jesteśmy w stanie uratować spółki, a na szali jest kilkanaście tys. miejsc pracy - mówił wtedy p.o. prezes.

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Jako Grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz: Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP SA, która ma 33,01 proc. akcji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
Tak sobie myś...
3 godz. temu
W PKP S.A. też był swego czasu przerost zatrudnienia, tylko tam nie zwalniano ludzi z "niczym" tylko zaoferowano bardzo wysokie odprawy. MOŻNA?
Obserwator
3 godz. temu
Największymi darmozjadami w PKP Cargo są przewodniczący związków zawodowych. Wystarczy że taki przepracuje jedna zmianę świąteczna i ma 100 % świątecznych czyli dodatkowe uposażenie. Pamiętam Wilka z południa kraju. Są jego następcy.
Emeryt
6 godz. temu
Wywalić stara kadre i związki zostawić pracowników co pracują na zmiany a cargo będzie dochodowe
Ula
6 godz. temu
Wsiąść się za związkowców biurokratów naczelników menedżerów bo oni nic nie robią a tego na dole chcą zaorać za marne grosze
Smok
6 godz. temu
Dostarczyliśmy do PKP CARGOTABOR SP. Z o.o dostawy o wartości 1500000 . Mimo wielu emaili prób spotkań wszyscy nabrali wody w usta. W trakcie postępowań przetargowych wielkie wymagania a potem zero kontaktu. W trakcie przetargów olbrzymie wadnia. Ludzie omijajcie tą firmę szerokim łukiem.