Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Koniec chaosu z e-hulajnogami? Będą odholowywane na koszt właściciela

10
Podziel się:

Warszawa podpisała porozumienie regulujące zasady poruszania się i parkowania jednośladów w przestrzeni publicznej hulajnogami. W ciągu ostatnich 6 miesięcy z ulic centrum wywieziono ok. 2 tys. źle zaparkowanych e-hulajnóg. Hulajnogi pozostawione samopas powinny być zabierane na koszt właściciela.

Koniec chaosu z e-hulajnogami? Będą odholowywane na koszt właściciela
Elektryczne hulajnogi odwożone są na parking strzeżony (Adobe Stock, ©Michael - stock.adobe.com)

Hulajnogi elektryczne, które są pozostawione w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu, zostaną odholowane na koszt właściciela. Kto może wydać dyspozycje usunięcia takiej hulajnogi? Może to zrobić policjant, strażnik miejski lub gminny.

Hulajnogi na parkingach strzeżonych

Co dzieje dalej się z taką hulajnogą elektryczną? Usunięty pojazd umieszcza się na wyznaczonym przez starostę parkingu strzeżonym do czasu uiszczenia opłaty za jego usunięcie i parkowanie. Zgodnie z obwieszczeniem ministra finansów maksymalna wysokość opłaty za usunięcie hulajnogi elektrycznej lub urządzenia transportu osobistego to 123 zł, a za każdą dobę przechowywania – 23 zł.

Obowiązek odholowywania hulajnóg elektrycznych wymaga dostosowania uchwał rad powiatów i miast. Wiele samorządów np. Lublin, Wrocław, Sopot, Bydgoszcz, Olsztyn już takie uchwały podjęło. Teraz do tych miast dołączyła Warszawa.

Warszawa ustaliła warunki z operatorami hulajnóg

Ratusz podpisał porozumienie z pięcioma operatorami wypożyczającymi elektryczne hulajnogi. Określono w nim nowe zasady korzystania z jednośladów. Będą specjalne "strefy postoju", ograniczenie prędkości oraz zakaz wjazdu w niektóre miejsca.

Zobacz także: Pożyczka ukryta w leasingu. Na to trzeba uważać, szczególnie przed świętami

Stołeczny ratusz poinformował, że pięciu operatorów wypożyczających pojazdy (Bolt, Dott, Lime, Blinkee i TIER) podpisało z miastem porozumienie regulujące zasady poruszania się i parkowania jednośladów w przestrzeni publicznej. Ma to pozwolić uporządkować chaos i poprawić bezpieczeństwo.

Z informacji warszawskiej Straży Miejska i Zarządu Dróg Miejskich w ciągu ostatnich 6 miesięcy z ulic centrum wywieziono ok. 2 tys. źle zaparkowanych e-hulajnóg.

Nie tylko w Polsce trwa regulacja korzystania z e-hulajnóg

Władze Paryża wydały rozporządzenie o ograniczeniu prędkości elektrycznych hulajnóg do 10 km/godz. w ponad 600 strefach stolicy, w szczególności w parkach, ogrodach i ulicach, przy których znajdują się szkoły, ratusze i miejsca kultu, a także deptaki i sklepy. Operatorzy hulajnóg we wspólnym oświadczeniu poparli merostwo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Inspektor Gad...
3 lata temu
Nareszcie . Zebrać ten niebezpieczny złom , z ulic , chodników .
Marian
3 lata temu
Zróbcie to samo w Częstochowie!Hulajnogi leżą wszędzie!
natychmiastow...
3 lata temu
utylizacja tego badziewia szybko rozwiązałaby problem
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Non serviam
3 lata temu
I bardzo dobrze, że coś w tej kwestii się dzieje. Pod moim blokiem operator wypożyczania hulajnóg ustawił 1 szt. na drodze dojazdowej do garażu. Po tym, jak ich hulajnoga kilka razy wylądowała w trawie na posesji obok w końcu przestali to robić. Wrzucają to byle gdzie, byle tylko zarobić i nie patrzą czy utrudnia to komuś inne formy transportu (pieszy, rowerowy, samochodowy). Na chodnikach wzdłuż ulic miejskich zrobił się śmietnik, bo klienci porzucają te hulajnogi byle gdzie, jak tylko skończy im się czas jazdy wykupiony za kilka marnych zł/gr.
Policjant 👮
3 lata temu
Hulajnogi i rowery muszą zniknąć z chodników i czas najwyższy aby Policja zaczęła końcu ich kontrolować nakładać mandaty za jazdę przez pasy nie ustępowania pierwszeństwa pieszym o ogonie nie stosowania się do przepisów .
obserwator
3 lata temu
O tym się nie pisze ale jest gwałtowny wzrost potrąceń na chodnikach prze rowerzystów i kierujących hulajnogami . Pozwalanie jeździć w/w po chodnikach jest i było najgłupszym pomysłem czy rozkazem Marksa w zielonej kominiarce
Mesing
3 lata temu
Ale już kierowcy jeżdżący samochodami po chodnikach i parkujący byle gdzie nie przeszkadzają stołecznym strażnikom i policjantom :)
Nieogarniam
3 lata temu
"Co dzieje dalej się z taką hulajnogą elektryczną?"... serio?