Dyskont Aldi planuje wprowadzić dystrybucję swoich ulotek w Luksemburgu za pośrednictwem aplikacji WhatsApp, w odpowiedzi na działania podejmowane przez ten kraj mające na celu ograniczenie wydawania tradycyjnych ulotek papierowych — informuje portal retaildetail.eu.
Luksemburg walczy z papierowymi ulotkami
Jak zauważa portal, Aldi Luxembourg od pewnego czasu promuje swoje cyfrowe ulotki poprzez umieszczanie kodów QR na opakowaniach mleka, torbach z chlebem oraz na odwrocie dowodów rejestracyjnych. Teraz dyskont podejmuje kolejny krok w procesie cyfryzacji, umożliwiając klientom zamówienie ulotki za pośrednictwem komunikatora WhatsApp, informuje serwis Paperjam. Klienci otrzymają wiadomość z linkiem do nowej ulotki każdego poniedziałku. Według sprzedawcy jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Wielkim Księstwie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Decyzję o wprowadzeniu tej usługi Aldi podejmuje w związku z przyjęciem przez Luksemburg ustawy dotyczącej odpadów, która wymaga od konsumentów wyraźnego zgłoszenia chęci otrzymywania materiałów reklamowych w tradycyjnej formie drukowanej do ich fizycznych skrzynek pocztowych.
Nowe przepisy wejdą w życie od 1 stycznia 2024 roku, co zmusza detaliczne firmy do digitalizacji swoich ulotek i dystrybucji za pośrednictwem własnych stron internetowych oraz innych aplikacji mobilnych — informuje retaildetail.eu