Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Kryzys VW rozlewa się. "Prawdziwy szok dla całych Niemiec"

573
Podziel się:

Gdy największy europejski producent samochodów słabnie, to może stać się problemem dla wielu dostawców, a tym samym również dla ich regionów - pisze serwis Deutsche Welle.

Kryzys VW rozlewa się. "Prawdziwy szok dla całych Niemiec"
VW chce zamknąć trzy fabryki i zwolnić dziesiątki tysięcy ludzi (Getty Images, Elijah Nouvelage)

Przypomnijmy: Volkswagen planuje zamknąć co najmniej trzy fabryki w Niemczech, zwolnić dziesiątki tysięcy pracowników i zmniejszyć skalę działalności w pozostałych zakładach w największej gospodarce Europy

Niemiecki Związek Okręgów i Gmin ocenia, że kryzys w Volkswagenie może doprowadzić do problemów na obszarach wiejskich. - Obecne wydarzenia w VW są nie tylko prawdziwym szokiem dla całych Niemiec jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, ale także w szczególności dla firm zajmujących się zaopatrzeniem przemysłu motoryzacyjnego, z których większość działa na obszarach wiejskich - powiedział przewodniczący związku Achim Brötel (CDU) gazetom grupy medialnej Funke.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Biznes na sprzedaży okularów. "Marże nawet 90%" - Mateusz Matula, prezes Kodano w Biznes Klasie

Dodał, że oczekiwane cięcia w VW budzą więc wielkie zaniepokojenie. - Chodzi tu również o wiele miejsc pracy na obszarach wiejskich, o wpływy z podatków, a co najważniejsze, o konkretne perspektywy na przyszłość dla wielu ludzi i ich rodzin - podkreślił Brötel.

Niemcy krytycznie nastawieni do ratowania VW

Serwis dw.com cytuje wyniki ostatniego sondażu (30 października i 1 listopada) na reprezentatywnej grupie 5001 osób. Wynika z niego, że wiele osób w Niemczech jest krytycznie nastawionych do ewentualnego ratowania zakładów VW przez państwo. W ankiecie przeprowadzonej przez agencję Civey dla portalu informacyjnego web.de, 61 proc. respondentów odrzuciło pomysł interwencji państwa w celu zapobieżenia zamknięciu zakładów. Tylko 25 procent było za.

Thomas Schaefer, odpowiedzialny za markę Volkswagen w koncernie, do którego należą też m.in. Audi, Seat i Skoda, nie ukrywał kilka dni temu, że niemieckie fabryki nie były wystarczająco produktywne i przekraczały docelowe koszty o 25-50 proc. Oznacza to, że niektóre zakłady były dwukrotnie droższe w porównaniu z konkurencją.

W 2023 r. zysk koncernu wyniósł ponad 22 mld euro. Jednak według "Die Zeit" Grupa VW nie sprzedaje już tylu samochodów, co przed pandemią koronawirusa. Ponadto pojazdy marki własnej są dużo rzadziej kupowane niż siostrzane marki Skody czy Cupra, również należące do koncernu.

Volkswagen sprzedaje coraz mniej pojazdów z silnikami spalinowymi, w szczególności w Chinach. Tam przejście na e-mobilność postępuje zdecydowanie szybciej niż w Europie, a Chińczycy chętniej kupują od krajowych producentów, m.in. za sprawą ceny i lepszej digitalizacji – zauważyła gazeta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
przemysł
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(573)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
adam s.
2 miesiące temu
Bardzo dobrze niech bankrutuja. To kara za pseudo ekologiczna politykę, którą Niemcy kreowały za posrednictwem UE. Chcieli innym narzucać co mają kupować, wciskać kolanem na siłę samochody elektryczne, samochody z bzdurnymi rozwiązaniami pseudo ekologicznymi za grube pieniadze, bogacac się przy tym ponad miarę. Społeczeństwa europejskiego nie stac na takie drogie samochody ktore nie są trwałe i trzeba je zmieniać co kilka lat - to jest właśnie pseudo ekologia wg niemiec.
Kazu
2 miesiące temu
Niemcy parli na elektryki i one im zrobia wielka recesje moze czas sie obudzić
Gregor T.
2 miesiące temu
Tylko unijnym elitom zawdzięcza Europejska gospodarka kryzys z którego już nie wyjdzie dokręcana unijną śrubą
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Znawca
2 miesiące temu
Wiadomo że Chiny zastępują niemiecka sprzedaż. Europa upiera się na elektryki i mają koszty bo nikt nie chce kupować. . Benzyniaki Niemieckie kosztują 30%wiecej od Chińczyków. Teraz Chiny rozdaja kartę w Europie sprzedając BYD i tym podobne auta o 30 % taniej... I ot cała filozofia.. Ceny aut europejskich jakiś kosmos.. Żeby Opel Corsa w podstawie kosztował 65 tys.. Po wariowały koncerny!!!!
amen
2 miesiące temu
To jak nie wiedzieli jak to sie skonczy tz ze sa durnymi palami. To samo ci co podejmuja decyzje w EU. Takie same styropianowe elity jak w Polsce.
Jabu
2 miesiące temu
Niestety rynki zbytu w Rosji i Chinach odpadły ceny gazu i ropy od Ameryki 3 razy droższe niż rosyjski Europa będzie beczeć a Amerykan zarabia krocie Wojna jest mu na rękę
NAJNOWSZE KOMENTARZE (573)
Krzysztof
2 tyg. temu
Niech wygra Rafał to w Polsce będziemy jeździć najwyżej rowerami bo na to nas będzie stać i do tego oczywiście to ekologiczne, poczytajcie sobie co nasz Rafałek podpisał jako deklarację C40...
Donald
miesiąc temu
Narod polski juz spieszy z pomoca.
Marek P.
miesiąc temu
Kiedy zmiana nazwy Unii - z Europejskiej na Antyeuropejską?
wilcze ślepia
miesiąc temu
Panowie, PO-liczmy kryzysy w Deutschland...
Bitte
miesiąc temu
Kaput?
...
Następna strona