Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Liczą decybele po otwarciu nowego odcinka Zakopianki

13
Podziel się:

Mieszkańcy osiedli Na Skarpie i Bór w Nowym Targu alarmują o drastycznym wzroście hałasu w ich okolicy. Problem zaczął się po otwarciu nowego odcinka zakopianki - informuje serwis goral24.pl.

Liczą decybele po otwarciu nowego odcinka Zakopianki
Oddany do użytkowania nowy, 16-kilometrowy odcinek dwupasmowej Zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem (PAP, Grzegorz Momot)

Serwis przekonują, że po otwarciu nowego odcinka Zakopianki "w ciągu kilku godzin miejsce, które do tej pory charakteryzowało się względnym spokojem, stało się jednym z najgłośniejszych punktów w regionie".

Mieszkańcy skarżą się na hałas

Aktywiści z "Coraz głośniej" opublikowali na YouTube film w którym pokazują wskazania decybelomierza po otwarciu drogi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Interwencje: nagły wzrost hałasu na osiedlach mieszkaniowych

"Według danych przedstawionych na filmie, przed otwarciem nowego fragmentu DK47 poziom hałasu w okolicy odpowiadał spokojnej rozmowie lub szeptowi. Po puszczeniu ruchu, wartości te gwałtownie wzrosły do poziomu porównywalnego do hałasu generowanego przez ruchliwe ulice w dużych miastach" - informuje serwis goral24.pl.

Mieszkańcy apelują do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zamontowanie ekranów akustycznych.

Nowy odcinek Zakopianki

16-km dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 47 tzw. nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu w Małopolsce został pod koniec sierpnia udostępniony kierowcom.

Odcinek dwupasmowej Zakopianki omija miejscowości Klikuszowa i Nowy Targ, co ma na celu zminimalizowanie korków, które zwykle tworzyły się w sezonie turystycznym. Dzięki temu cały odcinek Zakopianki między Krakowem a Nowym Targiem będzie teraz drogą dwujezdniową i dwupasmową.

Kierowcy podróżujący z Tatr i Pienin będą mogli wjechać na nową trasę przez dwa węzły: Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Węzeł Obidowa jest już funkcjonalny, natomiast węzeł Klikuszowa, który połączy nową i starą Zakopiankę, jest nadal w budowie.

Na odcinku między Rdzawką a Nowym Targiem zbudowano 27 mostów, wiaduktów i estakad, z których 12 ma ponad 100 metrów długości. Najdłuższa estakada nad miejscowością Lasek ma 687 metrów, a jezdnia biegnie na wysokości 24 metrów nad ziemią. Kolejna, o długości 527 metrów, przebiega nad rzeką Czarny Dunajec i ulicą Ludźmierską w Nowym Targu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
mądry
3 dni temu
powinno się 50na 50 % zrobić 1 samochód nową 2 samochód starą zakopianką z tirami tak samo albo osobówki nową jadą a tiry starą
Dociekliwy ki...
3 dni temu
A jak będzie za dużo tych,, decybeli " zamkną?
Michał
3 dni temu
Chyba lepiej, żeby masa samochodów jechała przez mniej zamieszkałe tereny niż przez centra. Większość będzie miała ciszej. Zyskają również turyści. Skrócenie trasy o 30 minut przekłada się na spalanie mniejsze o około 0,5 litra co w przełożeniu 32 tysiące samochodów dziennie co daje oszczędność 100 tysięcy złotych dziennie. BTW Dzięki samej oszczędności paliwa zakopianka może się zwrócić w około 25 lat. Nie mówiąc już o realnych zyskach że względu na lepsze skomunikowanie regionu
Olo
4 dni temu
Mota swoje PIS buahhahaaha
Mały
4 dni temu
Ekrany nic nie pomogą mieszkam przy S8 w odległości 150m hałas rozchodzi się ponad ekranami w domu przy otwartych oknach nie można swobodnie rozmawiać.