Polskie Linie Lotnicze LOT prowadzą swój sklep internetowy, w którym dostępne są m.in. perfumy, słodycze, modele samolotów, papierosy (tylko z dostawą na pokład), gadżety i biżuteria. Obok nich pojawiły się też klapki Kubota w kolorze granatowym z logo żurawia. Pierwszy o sprawie napisał "Rynek Lotniczy".
Granatowe klapki Kubota, prawdziwa legenda wśród klapek Kubota. Ciemna, intensywna barwa będzie fantastycznie wygladać na każdej stopie, odzianej w skarpetę lub nie. Dodatkowe przełamanie białym logotypem LOTu, lotowskiego żurawia i logo Kuboty, sprawia, ze model może zyskać wartość kolekcjonerską i bedzie modny w każdym sezonie - czytamy w opisie produktu.
LOT wycenił parę klapków marki Kubota na kwotę 59 zł plus koszty wysyłki. W tej samej cenie sprzedawane są też czerwone klapki Kubota z logo LOT-u i hasłem "Remove Before Flight" - charakterystycznym dla wielu lotniczych gadżetów.
Klapki Kubota. Skąd wzięły się w Polsce?
Klapki Kubota pojawiły się w Polsce w latach 90. Były towarem sprowadzanym z Chin - charakterystyczne, granatowe, z piankową podeszwą i zapięciem na rzep. "Na plaży, na basenie, w sklepach, na spacerach - klapki na rzep Kubota nosiło się w latach 90. wszędzie, a ostatnim krzykiem mody było wkładanie ich na skarpety. Kuboty sprowadzali z Chin Dorota i Wiesław Michalscy. Jeździli po nie z pustymi jutowymi workami koleją transsyberyjską" - pisał money.pl w 2021 r.
Zapotrzebowanie na Kuboty było ogromne, więc Michalscy zaczęli sprowadzać je koleją, a później drogą morską w ogromnych kontenerach. Jednak wraz ze zmianą modowych trendów, "kuboty" na wiele lat niemal zniknęły z rynku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Klapki Kubota. Reaktywacja
Reaktywacja marki Kubota nastąpiła w 2018 r. za sprawą czwórki łodzian. Nawiązali współpracę z Dorotą i Wiesławem Michalskimi oraz ich synami - to właśnie oni zostali pierwszymi inwestorami nowego przedsięwzięcia.
Od tamtej pory Kubota weszła we współpracę m.in. z siecią Biedronka - gdzie klapki pojawiły się w 2019 r. W ubiegłym roku marka wprowadziła na rynek również kolekcję odzieży.
W 2019 r. przychody Kuboty wyniosły 2 mln zł, rok później – 6 mln zł, a w 2021 r. przekroczyły 10 mln zł. Teraz firma, która w międzyczasie stała się spółką akcyjną, chce je podwoić. W ofercie Kuboty pojawiła się też własna kolekcja odzieżowa.