Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
Witold Ziomek
Witold Ziomek
|

Miała paszport covidowy, nie wpuścili jej do sklepu. Prawnik tłumaczy, czy słusznie

142
Podziel się:

Choć luzowane są kolejne obostrzenia, nadal obowiązuje limit osób w pomieszczeniach zamkniętych. Zaszczepiona klientka galerii handlowej chciała ominąć kolejkę oczekujących na wejście do sklepu, pokazując paszport covidowy. Obsługa odmówiła wpuszczenia jej do środka. Czy miała do tego prawo?

Miała paszport covidowy, nie wpuścili jej do sklepu. Prawnik tłumaczy, czy słusznie
Klientki nie wpuszczono do sklepu mimo paszportu covidowego. (Atrium Copernicus)

W toruńskiej galerii Atrium Copernicus otwarto niedawno sklep Half Price. Pani Patrycja, która skontaktowała się z nami za pomocą platformy #dziejesie, wybrała się tam w czwartek na zakupy.

- Przed wejściem stała kolejka około 20 osób, które czekały, aż w sklepie zwolni się miejsce, bo obowiązują limity (związane z restrykcjami koronawirusowymi, dotyczą maksymalnej liczby osób przypadających na daną powierzchnię - przyp. red) - opowiada. - Przyjęłam obie dawki szczepionki i mam paszport covidowy, więc nie wliczam się w limit. Poszłam pokazać dokument obsłudze, ale usłyszałam, że nie mogę wejść - tłumaczy.

Pani Patrycja poprosiła o rozmowę z kierownikiem, ale to również nic nie dało. - Usłyszałam, że nie ma takiej możliwości, a zakaz wstępu powyżej limitu nawet dla osób zaszczepionych to odgórne zasady galerii - opowiada klientka.

Zobacz także: Paszport covidowy. Kto będzie miał prawo nas sprawdzić?

- Skontaktowałam się z punktem informacyjnym w galerii. Pani, która mnie obsługiwała, w ogóle nie słyszała, żeby można było wchodzić gdzieś z certyfikatem covidowym, omijając kolejkę - dodaje.

Pani Patrycja skontaktowała się też z przedstawicielami sklepu. Odpowiedzi jednak na razie nie dostała. Po powrocie zadzwoniła też na rządową infolinię, aby upewnić się, czy ma rację.

- Usłyszałam, że sklep powinien mnie w tej sytuacji wpuścić, bo osoby zaszczepione nie wliczają się do limitu - mówi.

O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli sklepu Half Price.

"Respektujemy tzw. paszporty covidowe. Klienci, którzy zgłoszą się do osoby nadzorującej ruch w salonie i okażą wspomniany dokument, zostają zaproszeni do środka bez potrzeby ustawienia się w kolejce oczekujących na wejście do sklepu. Sytuacja, którą Pan redaktor opisał miała charakter jednorazowy i wynikała z pomyłki pracownika, za co najmocniej przepraszamy. Dokładamy wszelkich starań, aby nie miała ona miejsca w przyszłośc" - pisze w odpowiedzi na nasze pytania Marta Rzetelska, rzeczniczka grupy CCC, do której należy marka Half Price.

"Bezpieczeństwo klientów jest dla nas priorytetem, dlatego wszystkie sklepy stacjonarne funkcjonują z zachowaniem wytycznych dot. reżimu sanitarnego. W każdym punkcie może jednorazowo przebywać ograniczona liczba osób, nad czym piecze sprawuje specjalnie oddelegowany do tego zadania pracownik, a wszystkich klientów prosimy o zachowanie odpowiednich odstępów oraz używanie niezbędnych środków ochrony osobistej" - doadaje.

Paszport jest ważny

- Obsługa powinna tę panią wpuścić do sklepu, zważywszy na fakt, że nie wlicza się do limitu, dlatego nie musiała czekać w kolejce - mówi money.pl mec. Andrzej Śmigielski, adwokat. - Jeśli klientka ma paszport covidowy, powinna wejść poza kolejką - wyjaśnia.

Zwraca jednak uwagę na fakt, że w sklepach obowiązują różne zasady liczenia klientów i nie zawsze są one precyzyjne: - Często limit jest wyznaczany przez liczbę koszyków, które są dostępne. Problem pojawia się jednak w sytuacji, w której ktoś wszedł do sklepu i nie wziął koszyka.

Obowiązujące przepisy wyłączają co prawda osoby zaszczepione z obowiązującego limitu klientów, ale w żaden sposób nie precyzują tego, jak przedsiębiorcy mają kontrolować liczbę osób przebywających w obiektach.

- Ustawa reguluje, ile osób może przebywać na terenie sklepu. Ale to na osobach, które świadczą usługi, ciąży obowiązek dopełnienia norm w zakresie obowiązujących przepisów i zastosowanie odpowiedniej metody - wyjaśnia mec. Śmigielski.

Kłopoty z weryfikacją

Liczenie klientów i weryfikacja tego, kto się już zaszczepił, sprawia przedsiębiorcom problem od momentu poluzowania obostrzeń dla zaszczepionych.

Nie ma bowiem podstaw prawnych do sprawdzania tego typu zaświadczeń. Zdaniem Urzędu Ochrony Danych Osobowych jedyną możliwością jest samodzielnie i nieprzymuszone pokazanie certyfikatu covidowego.

Rządowe rozporządzenie nie reguluje możliwości żądania od klientów tego typu danych, a dodatkowo nie określa, kto i na jakich zasadach oraz w jaki sposób może weryfikować, czy dana osoba jest zaszczepiona przeciwko COVID-19.

- Powinna powstać regulacja w randze ustawy, która określałaby, w jaki sposób weryfikowane ma być posiadanie statusu osoby zaszczepionej – mówił Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz.

Abramowicz uważa, że pobierając informację na temat zaszczepienia, przedsiębiorcy przekraczają prawo, ponieważ ta informacja dotyczy stanu zdrowia, czyli jest daną wrażliwą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(142)
WYRÓŻNIONE
Maryla 100
4 lata temu
A skąd pewność że nie jest zakażona.
awm
4 lata temu
Niech się jeszcze trzy razy zaszczepi, to może specjalnie dla niej otworzą sklep w nocy.
Yankes
4 lata temu
Po tej pani widać objawy poszczepiennej, padło jej na głowę.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (142)
Adam
4 lata temu
No i dobrze! Przecież dalej choruje i zaraża więc jakich przywilejów paniusi się zachciało?!! Trochę autorefleksji a nie płacz i zawracanie głowy bzdurami z jej mało wartościowego życia!
Rafał
4 lata temu
Skoro sklep się przyznał do błędu tz, że Pani miała rację. Zaznaczają, że to wina pracownika to skąd te głosy?
~~m
4 lata temu
Pani po prostu chciała zrobić zakupy poza kolejnością a do tego są uprawnieni tylko inwalidzi, kobiety w ciąży i małymi dziećmi. Bezczelna osoba i tyle.
czytelnik
4 lata temu
W sklepach są informacje odnośnie Ilości Klientów.Nie ma na szczęście segregacji (szczepieni,nie szczepieni) .Paszport jest potrzebny przy przekroczeniu granicy. O co taka afera?
drwiszon
4 lata temu
ŻADNYCH PRZYWILEJÓW! Wszyscy są równi wobec prawa! Rząd nie ma prawa wydawać faszystowskich rozporządzeń!
...
Następna strona