Materiał powstał we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego
Budowa nowej drogi ma usprawnić ruch międzynarodowy pomiędzy Unią Europejską a Ukrainą. Wspiera także rozwój przejścia granicznego pomiędzy Polską (Hrebenne) a Ukrainą (Rawa Ruska).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Unijne pieniądze na budowę ważnej trasy
Nowa trasa będzie częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Obejmuje ona kluczowe trasy drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie i rzeczne w UE. Dofinansowanie unijne pokryje 50 proc. kosztów projektu i budowy ponad 17-kilometrowego odcinka trasy S17.
Wcześniejsze odcinki drogi ekspresowej S17 - wybrani wykonawcy
W lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła przetarg na projekt i budowę odcinak trasy S17 od węzła Krasnystaw Północ do węzła Izbica. W przetargu wpłynęło 12 ofert. Spośród nich wybrano propozycję firmy Budimex o wartości ponad 960 mln zł.
Projekt i budowę ponad 16 km odcinka od węzła Piaski Wschód do Łopiennika wykona z kolei konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones.
Nowy odcinek drogi ekspresowej będzie przebiegać wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Oprócz głównej trasy powstaną drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka.
Materiał powstał we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego