Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Najdłuższy tunel w Polsce otwarty. Kierowcy już mogą jeździć nowym odcinkiem S3

11
Podziel się:

Ponad 16-kilometrowy fragment trasy S3 między Bolkowem a Kamienną Górą oddano w środę do użytku. To ostatni ukończony fragment tej trasy na Dolnym Śląsku. W ciągu 16-kilometrowego odcinka znajduje się najdłuższy, bo liczący 2,3 kilometra, pozamiejski tunel drogowy w Polsce.

Najdłuższy tunel w Polsce otwarty. Kierowcy już mogą jeździć nowym odcinkiem S3
Otwarcie fragmentu trasy S3 między Bolkowem i Kamienną Górą (PAP)

Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas uroczystości otwarcia fragmentu trasy podkreślił, że według wielu opinii dolnośląski odcinek S3 to "najpiękniejsza ekspresówka w Polsce".

Nowy odcinek S3 gotowy

To piękna i bezpieczna droga – połączenie piękna natury z pięknem roboty inżynierów. Na tej drodze mamy aż 69 obiektów inżynierskich, w tym dwa tunele – mówił Klimczak.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ceny nad morzem mogą dać po kieszeni. Pluszowa maskotka nawet za 150 zł

Szef resortu infrastruktury zaznaczył, że otwarty w środę fragment trasy to również duża korzyść dla gospodarki. - Dzięki tej trasie transport może odbywać się szybko i mało inwazyjnie" - mówił Klimczak.

Minister podkreślił, że budowa dolnośląskiego fragmentu S3, wraz z oddaniem do użytku ostatniego odcinka, została ukończona, a budowa trasy będzie kontynuowana po stronie czeskiej. - Droga S3 to środkowoeuropejski korytarz transportowy, który nie tylko łączy Polskę od Zachodniego Pomorza do granicy z Czechami, ale też całą Europę od Grecji do Szwecji i jest kluczowym korytarzem transportowym – powiedział.

Klimczak przypominał też, że ostatni fragment tej trasy w Polsce powstaje w okolicach Świnoujścia.

Najdłuższy tunel w Polsce

W ciągu 16-kilometrowego odcinka znajduje się najdłuższy, bo liczący 2,3 kilometra, pozamiejski tunel drogowy w Polsce. W tunelu zastosowano najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.

- Jest tu 60 czujników dymu, dwa liniowe czujniki ciepła oraz 37 wentylatorów. To wszystko monitorowane jest przez 150 kamer, z czego 90 w systemie termowizyjnym – powiedział dziennikarzom dyrektor wrocławskie oddziału GDDKiA Waldemar Wojciechowski. Tunel objęty jest odcinkowym pomiarem prędkości.

Budowa odcinka S3 między Bolkowem a Kamienną Górą kosztowała ponad 1,7 mld zł.

Oddany w środę do użytku fragment jest częścią drogi ekspresowej S3 Legnica (A4) – Lubawka (granica państwa). Stanowi on część trasy Świnoujście – Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra – Legnica – Jawor – Bolków – Kamienna Góra – Lubawka i fragmentem Central European Transport Corridor (CETC-ROUTE65) łączącego Skandynawię przez porty Świnoujście – Szczecin z północnymi Włochami przez Czechy i Austrię.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
Sanya
3 tyg. temu
Był ten co się najbardziej zaangażował w budowę.Oni będą tylko zwijać Polskę zgodnie z zaleceniami zachody.
70 lat
3 tyg. temu
Fajnie. Nie jestem malkontentem . Tylko że wygląda na to, że Czesi nie są za bardzo zainteresowani tą trasą. Oni już dawno temu wyprowadzili się ze Szczecina do Rostocku . Swoje statki sprzedali . Tak, statki handlowe bo takowe mieli i mieli Nabrzeże Czechosłowackie w Porcie Szczecin. Prehistoria. Był taki czas, że my mieliśmy 520 km wybrzeża a oni ryby morskie. Pamiętam
Tempo 60/110
3 tyg. temu
Pewnie za to powstało ileś rond i ograniczeń prędkości?
Jac
3 tyg. temu
To chyba ostatnie rozpoczęte inwestycje. Teraz nas czeka stagnacja a nawet odwrót
Popis
3 tyg. temu
Zorientujecie się kto zaczal