Podróże są jedną z najdynamiczniejszych gałęzi e-biznesu. Uruchomione niedawno biuro podróży Orbitz.com bardzo szybko zyskuje popularność. W ubiegłym tygodniu serwis odwiedziło prawie 700 tys. internautów. Dla porównania, serwisy dawno obecne na tym rynku, takie jak Expedia czy Travelocity zanotowały odpowiednio 1,8 mln i 1,5 mln odwiedzin.
Orbitz.com założona została przez konsorcjum linii lotniczych, w tym American Airlines. Continental, Delta, Northwest i United. Dzięki temu serwisowi podróżni mają dostęp do zniżek na bilety lotnicze, wypożyczanie samochodów, rezerwacji noclegów, i innych ofert związanych z podróżowaniem.
Konkurencja obawiała się, że w związku z udziałem dużych linii spółka może dopuścić sięnieuczciwej konkurencji wobec innych biur podróży. Niektóre agencje rządowe USA prowadziły śledztwo w tej sprawie. W kwietniu Departament Transportu stwierdził, że nie widzi powodu dla zakazu działalności, jednocześnie zapowiadając pilną obserwację poczynań serwisu. Departament Sprawiedliwości nie zakończył jeszcze swojego postępowania.