Według raportu IDC pt. ,,Poland Enterprise Application Software 2008 - 2012 Forecast and 2007 Vendor Shares" największym dostawcą aplikacji biznesowych w Polsce pozostaje firma SAP.
SAP zwiększył swój udział w rynku do 39,2%, co stanowi wzrost o 2,3 pkt procentowego w porównaniu z poprzednim rokiem. Na drugie miejsce wybił się giełdowy Comarch z ponad 9 proc. udziałem. Oracle, trzeci dostawca ujęty w zestawieniu IDC zmniejszył swój udział w polskim rynku aplikacji biznesowych do 7,5%.
Zgodnie z opinią analityków IDC, SAP ma bardzo mocny portfel klientów wśród dużych przedsiębiorstw i systematycznie umacnia pozycję w tym segmencie. Podobna tendencja występuje w segmencie rozwiązań dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Sprzedaż SAP Polska wzrosła w ub.r. o 20 proc. Głównym motorem wzrostu przychodów w 2007 r. była sprzedaż do firm produkcyjnych, która stanowiła przeszło 40% całości sprzedaży oprogramowania w zeszłym roku. Równie ważnym sektorem były przedsiębiorstwa użyteczności publicznej - tradycyjnie jeden z największych odbiorców rozwiązań SAP w Polsce.
Jak wskazuje Grzegorz Rogaliński, prezes SAP Polska, pierwsza połowa roku 2008 to dla firmy czas podpisywania dużych kontraktów z najbardziej znaczącymi instytucjami i przedsiębiorstwami w Polsce. Do grona klientów firmy dołączyli między innymi: Grupa Wydawnicza Agora, Ministerstwo Obrony Narodowej, Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Zakłady Azotowe Puławy. Wśród średniej wielkości firm, klientami SAP stały się między innymi: Farby KABE, Stelmet, Aquanet czy Oceanic.
Sektory priorytetowe dla SAP na najbliższe lata to banki, zakłady energetyczne i instytucje sektora publicznego.
-_ Wiemy, że te segmenty rynku planują milionowe wydatki na informatyzację i chcemy dotrzeć do nich z naszymi rozwiązaniami branżowymi. Z tradycyjnego dostawcy systemów ERP stajemy się partnerem biznesowym klientów, który wspiera ich w obszarach związanych z ich podstawową działalnością, niezależnie od tego, czy jest to dystrybucja prądu czy usługi bankowe _ - mówi Grzegorz Rogaliński.
W sferze produktów, zwłaszcza dedykowanych większym przedsiębiorstwom, kluczowe znaczenie miec będą w najbliższych latach rozwiązania SAP CRM (Customer Relationship Management) i SAP SRM (Supplier Relationship Management).
- _ Dojrzałość polskiego rynku, zwłaszcza w segmencie dużych firm skłania je do poszukiwań rozwiązań wykraczających już poza tradycyjny back-office. Coraz większe zorientowanie na klienta i globalizacja współczesnego rynku, również w sferze zakupów korporacyjnych to te obszary, w których chcemy w najbliższych latach najbardziej wspierać naszych klientów _ - mówi Grzegorz Rogaliński.