Przychody PTK Centertel Sp. z o.o., operatora sieci telefonii komórkowej Idea, wzrosły w II kw. 2005 roku do 1.431 mln zł z 1.203 mln zł rok wcześniej, podała w środę Telekomunikacja Polska SA (TP SA), posiadająca 66% akcji Centertela, w raporcie kwartalnym.
Liczba abonentów Centertela na koniec czerwca 2005 roku wynosiła ogółem 8.634 tys. wobec 6.090 tys. rok wcześniej, w tym klientów abonentowych Idei było 3.636 tys. (wobec 2.898 tys. rok wcześniej), posiadaczy karty POP - 4.995 tys. (3.187 tys.) i sieci analogowej NMT – 3 tys. wobec 5 tys. rok wcześniej.
Szacunkowy udział Centertela w rynku telefonii komórkowej pod względem liczby klientów wynosił na koniec czerwca 2005 roku 33,5% wobec 31,1% rok wcześniej. Udział w rynku aktywacji netto w pierwszej połowie br. wynosił natomiast 43,9%, podała TP SA.
Miesięczne przychody na abonenta (ARPU) wyniosły w drugim kwartale 2005 roku 61,6 zł wobec 72,4 zł rok wcześniej, w tym w Idei – odpowiednio: 103,3 zł wobec 119,1 zł, a w POP-ie: 30,7 zł wobec 31,3 zł.
Koszt pozyskania abonenta (SAC) zmniejszył się w pierwszej połowie br. do 171,2 zł z 338,3 zł rok wcześniej.