Brytyjski portal thegrocer.co.uk informuje, że według Lidla Tesco bezprawnie używa żółtego kółka na niebieskim tle jako logo akcji promocyjnej pod nazwą Clubcard Prices, skierowanej do uczestników programu Tesco Clubcard. Program funkcjonował także w czasach, kiedy brytyjski operator działał na polskim rynku - przypomina portal Wiadomości Handlowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lidl oskarża Tesco. Chodzi o logo
25 października podczas rozprawy przed Sądem Apelacyjnym w Londynie Benet Brandreth, reprezentujący sieć Lidl, wskazał, że Tesco użyło znaku, aby skorzystać z reputacji Lidla jako sieci oferującej, jak twierdzi, produkty wysokiej jakości w niskiej cenie. Przywołał też wyniki ankiety, według której wielu klientów uważa, że logo Tesco Prices wygląda jak logotyp Lidla.
Prawnicy Tesco uważają z kolei, że żółte kółko na niebieskim tle, bez towarzyszących mu haseł, nigdy nie było używane w komunikacji z klientami, a Lidl zgłosił symbol jako znak towarowy w "złej wierze".
Spór rozstrzygnie Sąd Najwyższy w Londynie. Kluczowe posiedzenie planowane jest na początek 2023 r. Wówczas ma również zapaść decyzja o tym, czy żółte kółko na niebieskim tle jest znakiem towarowym, który Lidl może zastrzec.