Partnerem materiału jest PKO Bank Polski.
Na koniec sierpnia banki w Polsce miały w sumie 12 038 placówek, wliczając w to oddziały własne, punkty franczyzowe i przedstawicielstwa – podaje Komisja Nadzoru Finansowego.
To o 370 punktów mniej niż przed rokiem. Nie bez wpływu na ten stan rzeczy pozostaje pandemia, bo klienci coraz rzadziej odwiedzają bankowe okienka. To z obawy o własne zdrowie? Raczej z wygody, bo coraz więcej można załatwić przez internet, nie wychodząc z domu czy biura.
Stąd w ostatnich miesiącach banki zaoferowały klientom jeszcze więcej usług online. Liderem jest PKO Bank Polski, który rozwija nie tylko serwis internetowy, lecz także aplikację mobilną na smartfony.
Przez wideo lub na selfie
Nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy z klientem? Na taką rozmowę można umówić się w bankowym oddziale lub przez internet.
W PKO Banku Polskim porozmawiać z konsultantem podczas wideorozmowy mogą zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi. Wystarczy zarejestrować się przez formularz i czekać na SMS-a i e-mail z linkiem do spotkania.
Rozmowy są możliwe od poniedziałku do piątku w godzinach 9–17. Podczas wideorozmowy można złożyć wniosek o pożyczkę gotówkową, kartę kredytową, ubezpieczenie komunikacyjne albo limit odnawialny w koncie.
Potrzebujesz konta? Również nie musisz iść do banku. Wystarczy ściągnąć aplikację IKO na smartfon i poświęcić 15 minut. Nie musisz czekać już na kuriera!
Konto "na selfie" to bardzo popularny sposób zakładania rachunku podczas pandemii.
Porozmawiaj z aplikacją
Korzystanie z aplikacji bankowych jest zazwyczaj proste. Aplikacja PKO Banku Polskiego to dowód na to, że może być jeszcze łatwiej.
IKO, czyli mobilny dostęp do usług tego banku, był wielokrotnie nagradzany za oferowany i stale rosnący zestaw funkcji i prostotę obsługi.
Teraz do nowych rozwiązań dołączyła możliwość obsługi aplikacji głosowo. Nic nie trzeba pisać, niczego szukać w menu.
Sprawdzenie stanu konta, przelew, doładowanie telefonu, zakup waluty, a nawet możliwość zgłoszenia zagubienia karty – wystarczy nacisnąć ikonę i można już porozmawiać z Asystentem głosowym. To tylko te najważniejsze funkcje, które można obsługiwać głosowo, bo projekt jest wciąż rozwijany.
Osoby, które dzwoniły na infolinię banku w celu wykonania prostych operacji ze względu na to, że nie chciały klikać na komputerze lub w telefonie – teraz mają rozwiązanie. To samo można powiedzieć aplikacji bankowej na smartfonie, korzystając z Asystenta głosowego.
Po bilet do aplikacji
IKO PKO Banku Polskiego to nie tylko aplikacja bankowa.
W IKO można kupić np. bilet komunikacji miejskiej (dla siebie i dla współpasażerów), co zajmuje dosłownie chwilę i można to zrobić, stojąc na przystanku lub przy bramce metra. W razie kontroli bilet pokazujemy na ekranie telefonu, nie logując się do aplikacji. Przez bramkę w metrze wchodzimy, skanując kod QR na telefonie.
Innym udogodnieniem jest możliwość automatycznego płacenia za autostrady – wystarczy wpisać w aplikacji numer rejestracyjny samochodu. Kamery na bramkach sczytują numer, szlaban się podnosi, a opłata jest automatycznie ściągana z konta lub karty. Nie trzeba szukać karty czy gotówki, a i postój przy bramkach trwa zaledwie kilkanaście sekund.
W tej samej aplikacji IKO można kupić również kartę podarunkową, wybierając wśród wielu serwisów streamingowych, sklepów czy usługodawców.
Wśród nich są karty podarunkowe Netflixa, Spotify, karty na zakupy do Allegro, umożliwiające zakup gier na Playstation czy Xbox.
Opłata jest pobierana z wybranego konta, karta wysyłana na podany adres e-mail i zapisana w aplikacji IKO. Poszukiwania prezentu trwają więc kilka minut.
E-urząd przez sieć
Bank przez internet to także możliwość korzystania z usług niezwiązanych wprost z usługami bankowymi.
Jedna z najważniejszych to e-urząd. Przez internet możesz złożyć wniosek o 300+, 500+, Bon Turystyczny, sprawdzić swoje konto w ZUS-ie czy konto pacjenta, złożyć wniosek w programie Mój Prąd lub też kontaktować się z urzędami w całej Polsce bez wychodzenia z domu.
Wystarczy zalogować się do którejś z wymienionych usług tak, jakbyśmy logowali się do banku. Co ważne, lista usług dostępnych przez sieć jest coraz dłuższa.
Skutkiem ubocznym pandemii jest bowiem to, że dostępność do usług przez internet to czasem jedyna możliwość kontaktu, np. dla osób przebywających na kwarantannie.
Partnerem materiału jest PKO Bank Polski.