Prezes MOL dodał, że już w tegorocznym okresie letnim pierwszych 100 stacji powinno funkcjonować pod marką MOL.
- Uruchomiliśmy już trzy nowe stacje – w Klemencicach, Przyjmach i Budykierzu, dogodnie zlokalizowane przy drogach ekspresowych S7 i S8. Dodatkowo, w ostatnim czasie nowy branding i odświeżony wystrój otrzymały także stacje w Radomiu i Elblągu - poinformował Austen.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Koszt rebrandingu pojedynczej stacji to 60-100 tys. dol., w zależności od stanu technicznego konkretnej placówki. Ale MOL na tym nie poprzestanie.
- Planujemy szereg inwestycji w cyfryzację stacji, a także komunikację oferty i samej marki, co pomoże nam w dotarciu do polskich konsumentów. Nie chcemy ujawniać konkretnych kwot, jednak w najbliższych latach będą to z pewnością znaczące wydatki - przyznał prezes koncernu.
Dodał, że docelowo, wszystkie 410 stacji kupionych od PKN Orlen w Polsce, będzie działać pod marką MOL. Dodatkowo, w ramach Grupy MOL, w południowej Polsce działa również 85 stacji pod marką Slovnaft Partner.
- W przyszłości będziemy badać możliwości konsolidacji również i tych placówek pod jedną marką. Wejście na rynek polski traktujemy, jako pierwszy krok. Docelowo chcemy zająć tu silną drugą pozycję, a do tego będziemy potrzebowali wzmocnić naszą sieć o kolejnych ok. 100 stacji. Najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców - podkreślił Ruchard Austen.
MOL porwie jakością paliwa?
Jak nowa sieć stacji zamierza walczyć o polskich klientów? MOL stawia na jakość paliw.
- Mamy w ofercie m.in. paliwa EVO i EVO Plus, które dzięki zastosowaniu dodatków EVOTECH przyczyniają się do czyszczenia jednostki napędowej i ochrony jej części przed korozją. Jednocześnie, stopniowo wprowadzamy do Polski Fresh Corner. Jest to nowa w Polsce, jedna z najpopularniejszych w regionie sieć kawiarni, w której każdego roku serwujemy ponad 50 mln filiżanek kawy - zapowiada prezes koncernu.
MOL nie zapomina o samochodach elektrycznych. W Grupie działa obecnie sieć ponad 200 punktów ładowania elektryków, w tym 13 punktów w Polsce. Do roku 2025 spółka zamierza rozszerzyć tę sieć do 500 punktów.