- Ostatniego dnia grudnia LOT dokonał spłaty pierwszej raty pomocy publicznej w wysokości 450 mln zł. W tym roku czeka nas spłata kolejnej transzy i tak przez kolejne jeszcze lata. Łącznie to 1 mld 800 mln zł - powiedział dziennikarzom Michał Fijoł, prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
LOT celował w miliard złotych zysku w 2023 r.
Prezes narodowego przewoźnika został zapytany o prognozowany na koniec 2023 r. wynik finansowy w wysokości miliarda złotych. Na koniec 2023 r. LOT przewiózł 10 mln 30 tys. pasażerów.
Chcę przeciąć wszelkie spekulacje, to prognoza zysku na każdym poziomie: ze sprzedaży, EBIT, wyniku finansowego. Ostateczne wyniki podamy po audycie sprawozdania finansowego. Jestem optymistycznie nastawiony co do realizacji założonych celów i prognoz - dodał Fijoł.
Pod koniec sierpnia ubiegłego roku o miliardzie zysku LOT-u powiedział ówczesny wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki. Była to zaskakująca informacja, bo rok wcześniej narodowy przewoźnik wypracował niewiele ponad 113 mln zł zysku, mimo wojny w Ukrainie i wciąż jeszcze odczuwanych konsekwencji pandemii. W ostatnim "normalnym" i zarazem rekordowym 2019 r., zysk netto LOT-u wyniósł 68,8 mln zł.
- Musimy kontynuować uważną politykę handlową i dyscyplinę kosztową, aby dowozić rezultaty i spełniać nasze obowiązki względem właściciela i pożyczkodawców - podkreślił prezes LOT-u.
Nowe Boeingi 737 MAX we flocie. Jedna regularna trasa LOT-u z Radomia
LOT zamówił kolejne samoloty Boeing 737 MAX 8 w formule leasingu operacyjnego. We flocie narodowego przewoźnika jest ich już 11. Jak powiedział Fijoł, kolejnych 11 maszyn zostało już zamówionych. - Pierwszy pojawi się na przełomie marca i kwietnia, kolejne dwa do końca pierwszego półrocza, czyli na szczyt sezonu letniego. Kolejne osiem samolotów dostarczone zostanie w I połowie 2025 r.
Jeden z Boeingów 737 MAX 8 został pomalowany w barwy Pekao na ogonie. We wtorek 20 lutego Polskie Linie Lotnicze LOT i Bank Pekao przedstawiły szczegóły partnerstwa strategicznego, w ramach którego można zbierać mile w programie Miles&More, posługując się kartą kredytową banku.
Narodowy przewoźnik będzie kontynuować operacje z lotniska w Radomiu. Gdy 27 kwietnia 2023 r. otwierano port lotniczy Warszawa-Radom to LOT był przez kilka miesięcy jedynym regularnym przewoźnikiem. Od grudnia pierwsze połączenie otworzył Wizz Air. Czarterowe rejsy realizuje też Enter Air.
- Zapowiedziałem bardzo jasno, że będziemy z Radomia prowadzić rentowne rejsy. Dlatego latamy do Rzymu dwa razy w tygodniu i prowadzimy rejsy wakacyjne we współpracy z partnerami z biur podróży. Będziemy latać do Warny, Prewezy i Ochrydy - wyliczył Fijoł.
Nowe trasy w siatce połączeń LOT-u pojawią się też z Lotniska Chopina w Warszawie. To m.in. ogłoszone już regularne połączenia do Taszkentu w Uzbekistanie i do Rijadu w Arabii Saudyjskiej.
Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl