Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Lis
Marcin Lis
|
aktualizacja

Orlen rozpycha się za granicą. Będzie promować markę, m.in. w Niemczech

Podziel się:

Największa polska spółka naftowa ogłosiła plan promocji marki Orlen na ościennych dla Polski rynkach. - Mamy prawo do dumy. Mamy prawo pokazać, że jesteśmy wspaniałą polską marką, która buduje siłę całej gospodarki - podkreślił prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Daniel Obajtek
Daniel Obajtek (PAP, Wojciech Olkuśnik)

Do 2023 r. logotypu Orlenu pojawią na wszystkich zagranicznych stacjach koncernu. – Rebranding stacji, z CPN-u na Orlen, przez ekspertów jest oceniany jako jeden z bardziej udanych. Chcielibyśmy z tą dobrą zmianą pojawić się też na międzynarodowych rynkach - powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

W efekcie na 584 stacjach Star w Niemczech oraz 421 Benzina w Czechach i Słowacji obok logotypów marek pojawią się logotypy Orlenu.

- Podjęliśmy bardzo ważną i odważną decyzję. Od tego roku zaczynamy cobranding – poza granicami kraju pojawią się obie nazwy i własna marki i Orlen. W ciągu 3 lat proces będzie zakończony. Mamy prawo do dumy. Mamy prawo pokazać, że jesteśmy wspaniałą polską marką, która buduje siłę całej gospodarki - wskazał podczas Kongresu 590 Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Zobacz także: Ograniczenie szarej strefy w paliwach. "Więcej inwestujemy w energetykę"

- Jesteśmy najcenniejszą polską marką – jesteśmy wyceniani na 5 mld zł. Bardzo mocno inwestujemy i rozwijamy firmę. Jesteśmy dla państwa firmą strategiczną, ale też firmą oddziałującą na tę część Europy. Także poprzez bardzo silną sprzedaż detaliczną - dodał prezes PKN Orlen. Na potwierdzenie swoich słów przytoczył wyniki spółki – w pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż detaliczna to 900 mln zł, w analogicznym okresie tego roku to już 1,3 mld zł.

- W ciągu 2 lat zwiększyliśmy sieć stacji o 90 w samej Polsce. Do tego zmodernizowaliśmy około 200 stacji i mocno inwestujemy w sieć stacji poza granicami. Planujemy teraz ekspansję na rynku słowackim, gdzie mamy 20 proc. rynku hurtowego i musimy zwiększać liczbę stacji i rozpoznawalność, choćby poprzez inwestycje w sport - przypomniał Daniek Obajtek.

Proces ma być prowadzony w taki sposób, by szanować lokalne zwyczaje konsumentów. - Nie chcemy zgubić obecnych klientów, a przy okazji chcemy przyciągnąć nowych. Dlatego będziemy respektować lokalne uwarunkowania. Dziś Star i Benzina to marki lokalne, a my jako Orlen chcemy dodać do nich nowoczesność, zaufanie i przyjazną ofertę – zapewniła Patrycja Klarecka i wyjaśniła, że logo Orlenu już w tym miesiącu zacznie pojawiać się na dystrybutorach, pylonach i wyświetlaczach multimedialnych na stacjach Benzina i Star.

Także w komunikacji sponsorskiej i spotach telewizyjnych pojawi się informacja o tym, że marki należą do grupy Orlen. W końcu Benzina sponsoruje hokejową drużynę VC Verve Litvinow, a Star piłakrzy ręcznych z THW Kiel. - Będziemy szukać też nowych sportowców do Teamu Orlen - dodała członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej.

Cały proces, wg Klareckiej, będzie finansowy ze wzrostu przychodów ze sprzedaży na rynkach czeskim i niemieckim.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl