Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

PayPal z ogromną karą. Ma zapłacić 106 mln zł

7
Podziel się:

Prezes UOKiK nałożył ponad 106 mln zł kary na PayPal Europe za stosowanie klauzul niedozwolonych - poinformował UOKiK. Wątpliwości wzbudziły klauzule zawierające 34 działania zabronione użytkownikom oraz katalog przykładowych sankcji.

PayPal z ogromną karą. Ma zapłacić 106 mln zł
PayPal z ogromną karą finansową za stosowanie klauzul niedozwolonych (Adobe Stock, Radoslaw Maciejewski)

"Bardzo ogólny katalog działań zabronionych i dotkliwe sankcje dla użytkowników, w tym finansowe, za złamanie warunków umowy - to tylko część zakwestionowanych postanowień" - napisano w komunikacie.

UOKiK nałożył ponad 106 mln zł kary na PayPal

Jak podał UOKiK, zakwestionowano postanowienia w "Umowie z użytkownikiem PayPal". Wątpliwości wzbudziły klauzule zawierające 34 działania zabronione użytkownikom oraz katalog przykładowych sankcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Polacy kupują auta premium na potęgę" tego nie ma w żadnym kraju w Europie - Kamil Makula

Wśród nich były m.in. zapisy mówiące o ukaraniu użytkownika za samą próbę skorzystania z zablokowanego konta.

PayPal zakładał też, że nie wolno "naruszać żadnych przepisów prawa, ustaw, zarządzeń lub regulacji (np. dotyczących usług finansowych, ochrony konsumentów, nieuczciwej konkurencji, zakazu dyskryminacji i nieuczciwej reklamy)", bo może się to skończyć nałożeniem niedookreślonych sankcji. W praktyce naruszenie dowolnego przepisu w jakimkolwiek państwie upoważniało PayPal do zastosowania sankcji. Naruszenie mogłoby nawet nie mieć związku z korzystaniem z konta PayPal, przez co konsumenci mogliby nie wiedzieć, że zrobili coś niezgodnego z postanowieniami umownymi.

-Charakter naruszeń jest bezprecedensowy. Dla konsumenta korzystanie z usług PayPal na podstawie zakwestionowanych klauzul jest nieprzewidywalne. Klauzule PayPal są ogólne, wieloznaczne i niezrozumiałe - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

- Konsument, czytając te postanowienia, nie może przewidzieć, które z jego działań mogą zostać uznane za zabronione, a także jakie sankcje mogą zostać na niego nałożone przez przedsiębiorcę. W związku z tym PayPal ma nieograniczoną możliwość dowolnego decydowania o tym, czy użytkownik popełnił czyn zabroniony i jaka spotka go za to kara, którą może być choćby zablokowanie pieniędzy na koncie - dodał.

Spółka PayPal Europe ma poinformować o tym konsumentów w swoim serwisie internetowym, po uprawomocnieniu się decyzji. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca ma możliwość złożenia odwołania do sądu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(7)
Polak
11 godz. temu
Skasowałem konto PP po tym jak mnie olali, kiedy przedstawiłem im dowody scamu. Kazali mi się kontaktować z oszustami sprzedającymi oprogramowanie. Program ochrony kupujących, na papierze
bagnie nie rz...
12 godz. temu
Kiedy takie kary dla Tauron za zamieszaniem z fakturami i opłatami. Minister mówi i tylko mówi co mamy zrobić a co robi sam w tym temacie.
Rumcajs
13 godz. temu
To firma Amerykanska, niczego nie zaplaca, a jeszcze Polacy grzecznie ich przeprosza i zaplaca im za kłopot.
3CC
14 godz. temu
PayPal to proszenie się o kłopoty, kary z czapy, blokada środków to norma. Powinien oddać zaległe płatności każdemu kogo oszukał.
alan
15 godz. temu
prawidlowo.. PayPal blokuje użytkowników za skorzystanie z programu ochrony j nie kwapi się nawet do podania podstawy prawnej