Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Przemysław Ciszak
Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

PAŻP poszukuje kandydatów na kontrolerów lotniczych. To ostatnia chwila

2
Podziel się:

12 listopada mija termin składania podań na szkolenia. Do 2024 r. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej planuje wyszkolić prawie 140 kontrolerów ruchu lotniczego.

12 listopada mija termin składania podań na szkolenia.
12 listopada mija termin składania podań na szkolenia. (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej)

- Każdorazowo na taki kurs wpływa do nas około 2 tys. zgłoszeń. Nabór prowadzony jest dwa razy do roku. Na tę chwilę liczba zgłoszeń znacznie przekroczyła tysiąc i stale rośnie - mówi money.pl Paweł Łukaszewicz, rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Trzeba się jednak śpieszyć, bo we wtorek 12 listopada mija termin składania podań na szkolenia. Aby aplikować, wystarczy matura i znajomość języka angielskiego na poziomie B2. Niezbędne jest też zaświadczenie o niekaralności oraz dobry stan zdrowia. Kandydaci muszą mieć również ponadprzeciętną odpornością na stres.

PAŻP zamierza wyszkolić dodatkowych 139 specjalistów. Szkolenie trwa ok. dwóch lat i kończy je egzamin państwowy organizowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Obecnie w Polsce pracuje około 570 kontrolerów ruchu lotniczego.

Lecieli samolotem. Nagle ich oczom ukazał się niebywały widok. Obejrzyj wideo:

Jak podkreśla Polska Agencji Żeglugi Powietrznej, jest to stanowisko bardzo odpowiedzialne. - Dziennie kontrolerzy nadzorują 3,5 tys. samolotów. Przyjmując, że na pokładzie każdego podróżuje około 180 osób, można powiedzieć, że na barkach kontrolerów każdego dnia spoczywa bezpieczeństwo 630 tys. ludzi. To mniej więcej tyle, co mieszkańców Wrocławia - zaznacza Paweł Łukaszewicz.

Jak wyglądają zarobki? Jak pisaliśmy w money.pl, mediana wynosi 4,9 tys. zł brutto. 25 proc. kontrolerów zarabia jednak ponad 9,7 tys. zł - wynika z danych serwisu wynagrodzenia.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
misiek
5 lata temu
zarobki kontrolerów są znacznie wyższe niż 9 tysięcy. A odpowiedzialność jest żadna. Na świecie w więzieniu nie ma ani jednego kontrolera, który tam trafił za popełniony przez siebie błąd. W najgorszym przypadku kontroler jest usuwany z zawodu. Za pasażerów i załogę odpowiada kapitan samolotu a kontroler jedynie mu w tym pomaga. Aby zostać kontrolerem trzeba mieć odpowiednie geny. Bez nich szanse są niewielkie.
H8menow
5 lata temu
Trzeba bylo 13-go napisać, że do 12-go zgoszenia :)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
H8menow
5 lata temu
Trzeba bylo 13-go napisać, że do 12-go zgoszenia :)
misiek
5 lata temu
zarobki kontrolerów są znacznie wyższe niż 9 tysięcy. A odpowiedzialność jest żadna. Na świecie w więzieniu nie ma ani jednego kontrolera, który tam trafił za popełniony przez siebie błąd. W najgorszym przypadku kontroler jest usuwany z zawodu. Za pasażerów i załogę odpowiada kapitan samolotu a kontroler jedynie mu w tym pomaga. Aby zostać kontrolerem trzeba mieć odpowiednie geny. Bez nich szanse są niewielkie.