Jak donosi "Rzeczpospolita", wniosek o zgodę na powołanie spółki przez państwowych gigantów trafił do UOKiK 29 lipca. Nowy podmiot miałby pozwolić Orlenowi i PZU zaoszczędzić na koszach obsługi przez domy medialne.
Dyrektor wykonawczy ds. komunikacji PKN Orlen Adam Burak w rozmowie z "Rzeczpospolitą" przyznaje, że plan jest taki, by nowa spółka zaczęła działać w ciągu kilku miesięcy. – Sądzimy, że w ten sposób możemy efektywniej zarządzać budżetem, uzyskując lepsze warunki szczególnie w internecie czy prasie – dodaje Burak i wyjaśnia, ze przykładami działań, w których nowa spółka mogłaby działać są m.in. współpraca koncernu z Robertem Kubicą czy rebranding stacji w innych krajach.
Z kolei Damian Ziąber, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej i biura rzecznika grupy PZU, podkreśla, że współczesna ekonomia pokazuje korzyści wynikające z efektu skali.
- Koncepcja wspólnych zakupów określonego rodzaju usług nie jest niczym nowym, bo przecież od dawna znamy model tworzenia grup zakupowych. PZU jako największa grupa finansowa w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej chce mieć pewność, że sposób alokowania budżetów na komunikację nie tylko odpowiada naszym wymogom, ale też podąża za dobrymi światowymi wzorcami. Zwłaszcza w kontekście przyglądania się kosztom naszej działalności i naczelnej zasadzie, jaką jest budowa wartości spółki dl akcjonariuszy - dodaje Ziąber.
Przyszła spółka "ma działać na zasadach komercyjnych", co oznacza, że firmy ją tworzące nie wykluczają świadczenia usług innym przedsiębiorstwom
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl