Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Visa

Płatności cyfrowe zapewnią spokój ducha podczas wakacji

Podziel się:

39% Polaków tegoroczny urlop wakacyjny zamierza spędzić za granicą, najczęściej wybierając się do słonecznych Włoch[1]. Jak wynika z badania Visa, podczas zagranicznych wyjazdów coraz większą popularnością cieszą się płatności cyfrowe. W tym roku wybierze je 4 na 5 badanych turystów z Polski, wskazując, że będąc na miejscu zapłacą kartą, smartfonem i smartwatchem (wobec 77% w 2023 r.). Co sprawia, że tak chętnie po nie sięgają?

Płatności cyfrowe zapewnią spokój ducha podczas wakacji
(materiały partnera)

Konsumenci oczekują wysoce spersonalizowanego, intuicyjnego i bezproblemowego doświadczenia płatniczego – takiego, które pozwoli im zarządzać własnymi finansami w sposób najlepiej odpowiadający ich indywidualnym potrzebom, niezależnie od tego czy kupują kawę czy rezerwują wyjazd wakacyjny. Polacy zamierzający płacić kartą za granicą doceniają tę metodę płatności w szczególności za wygodę (70%), szybkość (56%) i bezpieczeństwo rozumiane jako brak ryzyka utraty gotówki (51%). Jako że fizyczne i stokenizowane karty Visa są akceptowane w ponad 100 milionach miejsc i w ponad 200 krajach i terytoriach zależnych na całym świecie, płacenie nawet za drobne przyjemności nie stanowi już problemu. Wystarczy tylko na zagraniczne wakacje ze sobą swoją kartę Visa albo zapisać ją w portfelu cyfrowym.

Bezpieczna płatność na wyciągnięcie ręki

Badanie Visa pokazuje, że płatności smartfonem lub smartwatchem doceniają szczególnie młodzi Polacy – 29% respondentów w wieku 18-25 lat planuje płacić w ten sposób.

W miarę jak technologia przekształca nasz świat, zmieniają się także potrzeby i zachowania konsumentów. Bezpieczne, intuicyjne i wygodne metody płatnicze muszą dotrzymywać kroku tym zmianom. Jak wynika z naszego badania, każdego dnia korzystamy ze smartfonów czy smartwatchów, by bezproblemowo dokonywać płatności, nawet poza granicami kraju, przekraczając fizyczne ograniczenia. Portfele cyfrowe, tak popularne wśród młodych podróżników z Europy Środkowo-Wschodniej (w wieku 18-25 lat), opierają się na systemach i technologiach Visa. Dzięki nim zastępujemy dane karty unikalnym ciągiem cyfr. To rozwiązanie, zwane tokenizacją, zapewnia dodatkową warstwę zabezpieczeń. W ten sposób ich płatności są chronione bez względu na to, gdzie spędzają wakacje – powiedział Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.

Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy. Właśnie dlatego dane karty są zabezpieczone. Tokeny tworzą się automatycznie, na przykład wtedy, gdy użytkownik podaje dane karty w serwisie streamingowym, sklepie internetowym lub w cyfrowym portfelu w smartfonie. Do każdej karty Visa może być stworzonych wiele tokenów, a każdy z nich jest unikalny i można z niego korzystać wyłącznie w aplikacji lub na urządzeniu, na którym został zapisany. 

E-commerce w podróży

Ponad połowa podróży planowanych przez Polaków w tym roku zostanie zorganizowana samodzielnie. Przy planowaniu takiego wyjazdu chętnie wykorzystywany jest kanał e-commerce – z badania Visa wynika, że w przypadku samodzielnych podróży w ten sposób zostaną zakupione takie usługi, jak nocleg (70%) czy transport (43%). W przypadku obu tych elementów najpopularniejszą metodą płatności okazała się karta płatnicza.

Z kolei aż 39% podróży planowanych przez Polaków przybierze formę wyjazdu zorganizowanego, przy czym 56% takich wyjazdów zostanie zakupionych online za pośrednictwem strony biura podróży lub za pośrednictwem internetowych platform agregujących, a 44% stacjonarnie. Podobnie jak w przypadku podróży aranżowanych samodzielnie, przy zakupie online wakacji zorganizowanych karta jest najczęściej wskazywaną metodą płatności.

Płacąc Visa za produkty czy usługi, konsumenci są także chronieni przed oszustwem oraz utratą czy kradzieżą karty. Ponadto, gdy płatności w sieci dokonali właśnie kartą Visa, a coś pójdzie nie tak, na przykład padną ofiarą oszustwa internetowego, mają oni możliwość odzyskać swoje pieniądze (szczegółowe zasady określa regulamin świadczenia usług danego banku). Co ciekawe, aż 15% polskich podróżnych rezerwujących usługi związane z zakwaterowaniem lub transportem, wskazało, że w ostatnich 12 miesiącach podmiot zagraniczny przynajmniej raz zwrócił im środki na kartę płatniczą z powodu odwołania, opóźnienia czy niewykorzystania usługi. Oznacza to, że pieniądze krążą po świecie wraz z ludźmi, a rewolucja cyfrowa zmienia przepływy pieniężne, których źródeł jest coraz więcej.

[1] O ile nie zostało wskazane inne źródło, dane przytoczone w powyższym materiale pochodzą z badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2024. Badanie objęło Polskę, Czechy, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Chorwację oraz Słowację, i zostało przeprowadzone przez firmę badawczą GfK Polonia – spółkę NIQ w kwietniu 2024 r., na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych państw.

Opisy przypadków, porównania, statystyki analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.

Materiał sponsorowany przez Visa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.