Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Podstawowe zakupy droższe o 50 zł. Polaków stać na coraz mniej

53
Podziel się:

Koszt podstawowego koszyka zakupowego Polaka z miesiąca na miesiąc rośnie. W lutym do rachunku za te same produkty, które kupowaliśmy w poprzednim miesiącu, musieliśmy dołożyć ponad 10 zł. Wobec ubiegłego roku podstawowe zakupy zdrożały o 50 zł.

Podstawowe zakupy droższe o 50 zł. Polaków stać na coraz mniej
Za podstawowe produkty musimy płacić o 50 zł więcej niż przed rokiem (Adobe Stock, bodnarphoto)

Inflacja drenuje kieszenie Polaków. Podstawowe zakupy kosztują coraz więcej, a wzrost cen bezpośrednio odczuwamy w portfelach. Jak wynika z najnowszych badań ASM Sales Force Agency, średnia cena koszyka zakupowego w lutym wzrosła o 11,75 zł w porównaniu do stycznia.

Za podstawowe zakupy trzeba było średnio zapłacić 285,46 zł - podają "Wirtualne Media" odmawiając raport ASM. W ujęciu rocznym ten koszt jest jeszcze bardziej widocznym. Gdyby porównać rachunek z lutego 2022 do rachunku z lutego 2023 r. na sklepową ladę musimy dziś położyć dodatkowy banknot 50 zł. To naoczny efekt galopującej inflacji.

Sieci podnoszą ceny

W 13 na 14 sieci objętych badaniem ASM Sales Force Agency, ceny w lutym były znacznie wyższe niż w styczniu br. Jak podają "Wirtualne Media" spadek cen ujętych w badaniu produktów odnotowano jedynie w sklepach sieci Lidl ( o 2,29 proc.).

Największe podwyżki odnotowano w sieci Kaufland - 24,14 zł (9,23 proc.) i Carrefour - 21,22 zł (7,78 proc.).

Mimo tego, jak wynika z badania najtańszą siecią okazał się Auchan, drugi był Lidl. Podium zamyka Makro, a zaraz pod nim E.Leclerc. Biedronka znalazła się dopiero na ósmej pozycji.

Co drożało?

Wzrosty cen odnotowano we wszystkich kategoriach produktów od chemia domowa i kosmetyki, przez produkty tłuszczowe, mięso, wędliny i ryby, produkty sypkie, napoje, dodatki, nabiał, używki i piwo, mrożonki po słodycze.

We wszystkich analizowanych grupach skok był dwucyfrowy - wynika z raportu ASM Sales Force Agency.

W lutym ceny podskoczyły aż o ponad 21 procent w porównaniu do zeszłego roku. Najbardziej niepokojący jest fakt, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy podwyżki cen we wszystkich badanych kategoriach – komentuje Zbigniew Sierocki, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.

Jak podkreślił największe wzrosty, na poziomie 53,5 proc. odnotowano w przypadku wytypowanych w badaniu produktów tłuszczowych. - Rosnące ceny u producentów, wysokie koszty energii, paliwa i koszty pracy powodują, że sprzedawcy są zmuszeni kolejny raz podnosić ceny - wyjaśania. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(53)
WYRÓŻNIONE
Ela z Bruksel...
2 lata temu
Gdy nadchodzi ten dzień i 500 plus wpłynie, cała rodzina siedzi przy stole, przy wódce i winie.
Gerwazy
2 lata temu
DO LUDZI, KTÓRZY NIE MAJĄ NA KOGO GŁOSOWAĆ. Nie lubisz PiS, nie lubisz PO czyli nie pójdziesz na wybory. I znowu wygra PiS, bo BABCIA MOCHER, ROLNIK Z KRAŚNIKA I ŻUL na pewno zagłosują na jedynie słuszną partię. Tak się w Polsce wygrywa wybory z wynikiem 30 proc. Bo duża część społeczeństwa "nie ma na kogo zagłosować". A potem płacz. Ludzie, nie ma takiej partii, która idealnie wpasuje się w Wasz program, a nawet jeśli taka się pojawi, to nie pokona tych dużych partii, które dysponują funduszami i są rozpoznawalne. Teraz nie czas na dywagacje, lubię, nie lubię. TRZEBA DOKONAĆ WYBORU, KIEDY ŻYŁO MI SIĘ LEPIEJ I STABILNIEJ: ZA TUSKA CZY ZA KACZYŃSKIEGO. TO TERAZ JEDYNY WYBÓR. Wybierać partię, którą sobie upatrzyliście można za kilka lat, pod warunkiem, że PiS zostanie rozliczony jak naziści po wojnie. DEPISIZACJA NAJPIERW, POTEM SOBIE SZUKAJCIE NOWYCH KOŁODZIEJCZACZKÓW CZY TAM INNYCH KORWINKÓW. PAMIĘTAJCIE, ŻE KAŻDEGO SŁABSZEGO OD SIEBIE BEZZĘBNY ZNISZCZY I SZANTAŻEM PRZEJMIE JEGO POSŁÓW, JAK LEPPERA, GOWINA. Bo teraz jest taki wybór jak we Francji przy aferze Dreyfusa, czy w hiszpańskiej wojnie domowej. Straszne jest to, że społeczeństwa wymienionych krajów przechodziły ten koszmar ponad i prawie 100 lat temu. My teraz, ale to akurat wina naszej pogmatwanej historii. DLATEGO NAJWAŻNIEJSZE JEST TERAZ ODSUNIĘCIE GROŹBY AUTORYTARYZMU OD WŁADZY. Nie lubisz Tuska, nie znosisz Kaczyńskiego, nie idziesz na wybory, głosujesz na nowego Kukiza, wynik jest jeden - wygrywa PiS. Bo pisowiec nie myśli, ale głosuje jak ksiądz albo wczorajszy kac nakazuje. PROSZĘ WAS ROZUMNI LUDZIE, BO NA PISOWCÓW SZKODA CZASU - NIE MARNUJCIE GŁOSU NA MARZENIA. PIS TO RZECZYWISTOŚĆ. STRASZNA.
Paweł
2 lata temu
Odnotowano podwyżki we wszystkich kategoriach. Każda podwyżka rzędu 40-50%, ale finalnie i tak wychodzi tylko 18,4%. Jak to robicie?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (53)
Joandrzej
2 lata temu
Czy te ceny to wprowadza rzad PIS?, jesli koszty produkcji wzrosly nawet o 20% to ceny detaliczne wzrosly o 100% , pytanie dlaczego? Nie kupujmy nic wiecej niz niezbedne minimum i zalegajacy towar bedzie musial miec obnizona cene, lub zostac wyrzucony!!!
Leming
2 lata temu
głosujmy na Donalda i Leszka B. oni w ciągu tygodnia obniżą ceny na wszystko !!! POKO opozycja górom !!!!
pisowi
2 lata temu
socjaliści dowożą skutki z niesamowitą przewidywalnością!
krótko,
2 lata temu
więc i tym razem pisowska myśl socjalistyczna nie przynosi odmiennych rezultatów?
Ślezan
2 lata temu
W ostatnich tygodniach w rządowych mediach ukazała się seria artykułów o tym, że Czesi przyjeżdżają do nas na zakupy, bo mamy najtańszą żywność. Porównałem ceny według ulotki Kauflandu i czeskiej "leták Kaufland" i doszedłem do wniosku, że cena niektórych produktów spożywczych może być tu nieco niższa, ale większość cen jest taka sama, ale Czesi nie mają zniesionego VAT-u i korona jest o dwadzieścia procent mocniejsza niż dwa lata temu!
...
Następna strona

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.