- Widzimy przesuwanie się klientów do niższych progów cenowych. Widoczne jest to mocno zwłaszcza w obuwiu sneakersowym, casualowym - przekonywał w czwartek prezes CCC, Marcin Czyczerski. Jednocześnie, jak powiedział, w grupie Modivo średnia wartość paragonu rośnie.
CCC przekonuje, że coraz większa grupa Polaków interesuje się tańszymi butami
- Nie brakuje więc klientów, którzy szukają oferty bardziej premium. Klienci są tu i tu, ale zdecydowanie widać większe zainteresowanie również tymi innymi progami cenowymi - powiedział Czyczerski.
- Zbudowaliśmy CCC jako dom dla wielu marek, dla wszystkich klientów. Widząc zainteresowanie +private labels+ w niższych progach cenowych nie widzimy spadku zainteresowania wyższymi progami cenowymi. Po prostu jest więcej klientów, którzy szukają również tańszych produktów - dodał prezes CCC.
Inflacja daje się we znaki Polakom
Tak jak już nie raz pisaliśmy na łamach money.pl, inflacja nad Wisłą zaczyna zapuszczać korzenie. NBP właśnie podał informacje o inflacji bazowej, która pomija wzrost cen energii i żywności. W kwietniu wyniosła ona 7,7 proc. Z kolei inflacja ogółem liczona przez GUS wyniosła 12,4 proc. i była najwyższa od 1998 r.
To oznacza, że drożyzna po Polsce rozlewa się coraz bardziej wartkim strumieniem. W połączeniu z nadciągającym spowolnieniem, coraz gorszą równowagą makroekonomiczną naszego kraju oraz podwyżkami stóp daje to przepis na jeden z najgorszych scenariuszy gospodarczych od wielu lat.
Szczególnie dotkliwy jest wzrost cen żywności. W kwietniu w oczy rzucał się m.in. silny wzrost cen mięsa. Drób w rok zdrożał prawie o połowę, a tylko w ostatnim miesiącu – o 14,4 proc. Ceny wołowiny w miesiąc podskoczyły o 6,4 proc., a w rok o prawie 30 proc. W przypadku wieprzowiny jest to odpowiednio 12,1 i 15,6 proc.