Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Polski atom. GDDKiA szuka wykonawców drogi do pierwszej elektrowni jądrowej

18
Podziel się:

GDDKiA ogłosiła przetarg na projekt i budowę drogi ruchu przyspieszonego do pierwszej polskiej elektrowni jądrowej "Lubiatowo-Kopalino". Szlak powstać ma w całkowicie nowym śladzie i połączyć powstającą trasę ekspresową S6 z obiektem w gminie Choczewo.

Polski atom. GDDKiA szuka wykonawców drogi do pierwszej elektrowni jądrowej
Chłodnie kominowe elektrowni jądrowej (Domena publiczna)

Ogłoszenie o przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wysłała na razie do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. W ciągu kilku dni pojawi się też na stronach Biuletynu Informacji Publicznej GDDKiA.

Droga projektowana jest po całkowicie nowym śladzie. Trasa łączyć będzie aktualnie budowaną drogę ekspresową S6 z elektrownią jądrową "Lubiatowo-Kopalino". Inwestycję podzielono na dwa odcinki: Lubiatowo - droga wojewódzka nr 213 o długości ok. 11 km oraz droga wojewódzka nr 213 - węzeł Łęczyce na S6 o długości ok. 15 km.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kto zapłaci akcyzę za elektryki? Adam Sikorski w Biznes Klasie.

"W przypadku odcinka od Lubiatowa do DW213 wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację prac, z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca. Umowę planujemy podpisać w I kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 r." - informuje GDDKiA.

Wykonawca trasy od drogi wojewódzkiej nr 213 do drogi ekspresowej S6 będzie miał 22 miesiące na realizację prac, z wyłączeniem okresu zimowego. "Umowę planujemy podpisać w I kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w III kwartale 2028 r." - wskazują drogowcy.

Droga do pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce

"Nowa droga krajowa poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zmniejszy negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia lokalnej społeczności (m.in. obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport). Dodatkowo nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t" - podają drogowcy w komunikacie.

W ramach inwestycji przebudowana bądź wybudowana będzie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, zainstalowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz powstanie kanalizacja deszczowa i kanał technologiczny. Dodatkowo wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, takie jak przejścia dla zwierząt.

"Dodatkowo w ramach obecnie realizowanej trasy S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce" - podaje GDDKiA.

Inwestycja została ujęta w uchwale Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. "Program wspierania inwestycji infrastrukturalnych w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej, w tym elektrowni jądrowej, w województwie pomorskim".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(18)
München
2 tyg. temu
ZADNEJ ELEKTROWNI ATOMOWEJ W POLSCE NIE BEDZIE. BO MY NIEMCY SIE NIE ZGODZIMY NA ELEKTROWNIE ATOMOWE W POLSCE
zizi
2 tyg. temu
Tak rude fałszywe buduje, żeby nie wybudować.
Gestik
2 tyg. temu
Ta droga jest dla szybkiej ucieczki w razie awari. Kazda zachodnia elektrownia jadrowa prowadzi do skazenia srodowiska. Zwiekszone promieniowanie jest gwarantowane obok elektrowni a zeby bylo wesolo to zwieksza gorne ograniczenia promieniowania tak jak na zachodzie.
Prawda
2 tyg. temu
Już tyle elektrowni nabudowali ze może wystarczy . Droga Ta droga do elektrowni. Szkoda pieniędzy ma te spółki rady fundację. To wyprowadzanie pieniędzy czyli kradzież
Ssss
2 tyg. temu
A co z samą elektrownią?