Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Port Gdańsk ma ambitne plany. Awans do pierwszej 10 portów europejskich realny

5
Podziel się:

Port Morski w Gdańsku dobrze sobie poradził z przejściem przez pandemię i kryzys związany z kolejnymi lockdownami. Odnotował niewielki, bo zaledwie 8-procentowy spadek ładunków. Zdaniem zarządu nasz port ma szansę na awans do pierwszej europejskiej dziesiątki.

Port Gdańsk ma ambitne plany. Awans do pierwszej 10 portów europejskich realny
Port Morski Gdańsk chce być w pierwszej dziesiątce największych (East News, Przemysław Świderski REPORTER)

- Pandemia spowodowała u nas delikatną korektę - na poziomie 8 proc. Natomiast 2019 rok był dla nas absolutnie rekordowy: udało nam się przeładować w porcie 52 mln ton - stwierdził w rozmowie z WNP Łukasz Greinke, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Jak przekonywał, oznacza to, że port wyszedł pandemicznego kryzysu obronną ręką. - Traciliśmy mniej niż nasi konkurenci - inne największe porty europejskie. Udało nam się też awansować w rankingach europejskich na 18 miejsce - zaznaczył Greinke.

Zobacz także: Spór o port w Elblągu. Minister apeluje do samorządowców

Obecnie Gdańsk jest największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim. Z tej pozycji polski port realnie patrzy na awans do pierwszej 10 portów europejskich w najbliższych latach.

- Tutaj zdecydowanie chcemy być portem pierwszego wyboru dla towarów importowanych ze świata nie tylko na rynek polski, ale również do naszych południowych sąsiadów i stać się także hubem dla mniejszych portów Morza Bałtyckiego - podkreśliłw rozmowie z WNP prezes Greinke.

Jednak, aby móc to zrobić, konieczne są dodatkowe inwestycje. Jakie? Jak choćby rozbudowa infrastruktury i wprowadzenie innych grup ładunkowych.

- Przede wszystkim myślę o rozbudowie terminala kontenerowego DTC, bo trzeba przypomnieć, że niedawno podpisaliśmy umowę, która umożliwia jego rozbudowę i zalądowienie 36 hektarów wód Zatoki Gdańskiej - dodał w rozmowie z WNP szef gdańskiego portu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
wiktor52
3 lata temu
pis wymyślił sobie że gdańsk wyśle na peryferie (miasto tuska) a po przekopaniu mierzeii statki będą przeprowadzać kanałem dla kajaków i zbudują port w tczewie !
Roro
3 lata temu
...a po co ? przecie bedzie " MORSKI " port w ELBLAGU
Hehe
3 lata temu
Jak tam narodowy port w Radomiu pisowcy?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
wiktor52
3 lata temu
pis wymyślił sobie że gdańsk wyśle na peryferie (miasto tuska) a po przekopaniu mierzeii statki będą przeprowadzać kanałem dla kajaków i zbudują port w tczewie !
Roro
3 lata temu
...a po co ? przecie bedzie " MORSKI " port w ELBLAGU
Pawel
3 lata temu
No i ??? Tylko pytanie jedno ? Czy to Polski port i Polska z tego zarabia ? Czy BCT ??? Czyli Filipiny !!! Więc mało co mnie to obchodzi !!!!! Skoro w Polsce zostają groszę i tak już prawie ze wszystkim, że w Polsce jest wszystko wyprzedane
Hehe
3 lata temu
Jak tam narodowy port w Radomiu pisowcy?
.....
3 lata temu
Plany mogą być ambitne, ale przez NS1 i NS2 do Gdańska nigdy nie wpłyną największe kontenerowce załadowane pod korek. Zawsze będą zrzucać część towaru chociażby w Niemczech, jak to ma miejsce dzisiaj,