Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Prawie cztery razy mniej reklam w TV Republika

402
Podziel się:

W czerwcu w TV Republika reklamowało się tylko 71 firm. Wyemitowano blisko cztery razy mniej reklam niż rok temu. Spadły też ceny spotów. Kosztują teraz połowę tego co w marcu - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

Prawie cztery razy mniej reklam w TV Republika
Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny Telewizji Republika (PAP, Piotr Polak)

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł serwis wynika, że w czerwcu tego roku w TV Republika reklamowało się zaledwie 71 firm, podczas gdy rok temu o tej porze na antenie stacji prezentowało się 204 reklamodawców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudowała ogromny biznes, jeden z największych w Europie! - Marta Półtorak w Biznes Klasie

Po skandalicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka stacja od miesięcy mierzy się z kryzysem wizerunkowym. W sylwestra pierwszy przytoczył "okrutny żart" związany z imigrantami, którzy mogą trafiać do wybudowanych przez Niemców obozów koncentracyjnych np. w Auschwitz. Kilka dni później temat podchwycił Marek Król i stwierdził, że imigrantów można "zaczipować jak psy". Z kolei poseł Kukiz'15 Marek Jakubiak porównał imigrantów do "niepotrzebnych odpadów".

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała ponad 130 skarg na słowa Jana Pietrzaka. Reakcja reklamodawców była natychmiastowa. 3 stycznia współpracę z TV Republika zakończyła IKEA. Za nią poszły m.in. mBank, Carrefour Polska, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom (Grupa OLX), Bank Millennium, Alior Bank, Santander, Master Card, Aflofarm, Tarczyński, Provident, Żabka Polska i E.Wedel, który przedstawiał planszę o mowie nienawiści zamiast swoich reklam.

Mnie reklam, ale wpływy większe. Oto powód

W czerwcu na antenie stacji pojawiło się mniej reklam - było ich 3672, podczas gdy w czerwcu 2023 roku - 13367. Mimo mniejszej ich liczby, stacja cennikowo zarobiła więcej. W czerwcu br. jej wpływy z reklam wyniosły 30,29 mln zł, podczas gdy rok temu - 6,25 mln zł - informuje serwis Wirtualnemedia.pl.

Jak to możliwe? To skutek sporej podwyżki cen. Przed rokiem za 30-sek. spot reklamodawcy płacili zaledwie 550 zł, zaś w czerwcu tego roku - 13,8 tys. zł (cena netto, bez rabatów) - wyjaśnia serwis.

Telewizja Republika w 2023 roku osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w swojej historii. Przychody poszły w górę o 21 proc., a zysk netto sięgnął 3,5 mln zł, m.in. dzięki wpłatom od widzów

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(402)
Tuskistan
2 min. temu
Führer zaprowadził u nas w kraju praworządność i pluralizm medialny...tak jak on to rozumie !
Brawo Rosja
2 min. temu
Świetne komentarze. Doskonała polszczyzna.
Brawo Rosja
3 min. temu
Świetne komentarze. Doskonała polszczyzna.
jaruś (ten od...
4 min. temu
i bardzo dobrze. niech ida do putina po dotacje. siedlisko propisowskich spadów zwanych dziennikarzami
kosa
4 min. temu
Jak mam zapłacić za reklamę, to zdecydowanie nie tam.
...
Następna strona