Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Problem na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. "Zapadnięcie podłogi" oficyny przy kamienicy

28
Podziel się:

PKP Polskie Linie Kolejowe informują o problemie, jaki w piątek pojawił się w trakcie drążenia dwutorowego tunelu do stacji Łódź Fabryczna. TBM "Katarzyna" przechodzi obecnie pod kamienicami w ścisłym centrum miasta. Doszło do zapadnięcia podłogi w jednym z budynków.

Problem na budowie tunelu średnicowego w Łodzi. "Zapadnięcie podłogi" oficyny przy kamienicy
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi (Agencja Wyborcza.pl, Tomasz Stańczak)

W Łodzi trwa wielka inwestycja PKP PLK, czyli drążenie tunelu średnicowego, który połączy stacje Fabryczna, Kaliska i Żabieniec. Główną nitkę - dwutorową - drąży TBM (tunnel boring machine) "Katarzyna". Maszyna przechodzi obecnie pod ścisłym centrum miasta, naszpikowanym kamienicami. W piątek, jak informuje inwestor, pojawił się problem.

Podczas prac TBM Katarzyna przy drążeniu tunelu w Łodzi pod aleją 1 Maja 23, w oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze" - informuje Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK.

Przedstawicielka inwestora dodaje, że zabezpieczono miejsce zdarzenia, na którym pracują teraz służby.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Założył linie lotnicze. Czasem sam siada za sterami samolotów

"Budynek jest pusty, mieszkańcy zostali relokowani na czas przejścia tarczy TBM pod nieruchomościami. Wykonawca, pozostając z nimi w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego" - podaje Znajewska-Pawluk.

Najtrudniejszy etap gigainwestycji PKP PLK

Drążenie tunelu średnicowego rozpoczęło się w 2021 r. i według pierwotnego planu powinno się już dawno skończyć. Termin zakończenia inwestycji przesuwano jednak kilka razy, a obecnie resort infrastruktury podaje, że pociągi tunelami pojadą cztery lata po wstępnie podawanym terminie.

Opóźnienie inwestycji, która pochłonie ok. 2 mld zł, wynika m.in. z faktu, że wykonawca musiał dodatkowo wzmocnić kamienice w centrum Łodzi. Skomplikowana struktura własnościowa wielu z nich sprawiła, że budynki od lat nie były remontowane. Głównie chodzi o te, które mają kilku właścicieli, zwłaszcza spadkobierców kamienicznika, znajdujących się za granicą.

Z badania wykonanego kilka lat temu, przed startem inwestycji, wynikało, że ponad 20 nieruchomości jest w "stanie awaryjnym". Niekoniecznie oznaczało to, że wszystkie te budynki mogłyby się rozsypać wskutek drgań podczas drążenia. W wielu przypadkach inspektorzy wykryli, że np. elementy elewacji grożą oderwaniem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(28)
Kaszebe
2 min. temu
Kraków chce metro, hahaha pół miasta aie zawali.
Katarzyna
10 min. temu
Dzięki naszym nowatorskim pracom państwa piwnice lub mieszkania na parterze staną się nieodpłatnie wyższe.
Nieruchomości
15 min. temu
zamieniły się w ruchomości.
Masakrator
20 min. temu
Kamienice powinny być burzone i zastępowane nowoczesnym budownictwem.
sąsiad
20 min. temu
należy się sowite odszkodowanie i zadośćuczynienie w formie gotówki, sowite nie z powodów stricte rynkowych, ale sowite z powodów sentymentalnych do podłogi właścicieli
...
Następna strona