Oferta Budimeksu opiewa na kwotę 365,85 mln zł netto. 50 proc. tej kwoty zostanie sfinansowane z funduszy unijnych w ramach instrumentu "Łącząc Europę". Budimex będzie miał 26 miesięcy na wykonanie robót, licząc od dnia podpisania umowy.
W ramach inwestycji powstaną m.in. nowa droga kołowania równoległa do drogi startowej i płyta postojowa dla samolotów. "Główny wykonawca zajmie się też budową płaszczyzny do odladzania samolotów oraz drogi szybkiego zjazdu. Ponadto już istniejące drogi kołowania zostaną dostosowane do układu nowo wybudowanych elementów infrastruktury" – czytamy w komunikacie wrocławskiego lotniska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przedstawiciele portu tłumaczą, że celem inwestycji jest zwiększenie możliwości operacyjnych na potrzeby lotnictwa cywilnego i wojskowego.
- Budowa nowej i modernizacja istniejącej infrastruktury w znaczący sposób zwiększy nasze możliwości, zarówno jeżeli chodzi liczbę obsługiwanych operacji lotniczych, jak i liczbę samolotów zbazowanych przez przewoźników we Wrocławiu. To wszystko przełoży się oczywiście również na jeszcze bogatszą siatkę połączeń – powiedział prezes Portu Lotniczego Wrocław Cezary Pacamaj, cytowany w komunikacie.
Piąte lotnisko w Polsce
Lotnisko we Wrocławiu jest jednym z największych w Polsce, jeśli chodzi o liczbę obsłużonych pasażerów. W 2023 roku było ich niemal 3,9 mln. Większy ruch jest tylko na lotniskach w Katowicach, Krakowie, Gdańsku i na warszawskim Okęciu. Podkreślmy, że w przypadku tego ostatniego różnica jest naprawdę duża - Lotnisko Chopina obsłużyło aż 18,5 mln pasażerów.
Nowy terminal Portu Lotniczego we Wrocławiu oddano do użytku 12 lat temu. W marcu wrocławskie lotnisko obsłużyło trzydziestomilionową pasażerkę.