Promując unijne środki, które mają trafić do Polski między innymi w ramach funduszu odbudowy, rząd rozpoczął kampanię "Liczy się Polska". Jak pisze Press, kancelaria premiera przeznaczyła na ten cel 6,5 mln zł.
Z tej kwoty na emisję spotów w telewizji poszło 4,35 mln zł, w radiu akcja kosztowała 1,5 mln zł.
Jak wskazuje Press, nie wszystkie media jednak rząd wziął pod uwagę. Co istotne ani złotówki nie przeznaczył na kampanię w Agorze i Eurozet. Gdzie wydał pieniądze?
Po 1,5 mln zł trafiło do TVP i Polsatu, na reklamy w TVN poszedł 1 mln zł, w TV Trwam - 250 tys. zł. Telewizja Republika zarobiła 100 tys. zł. Jak wylicza press dodatkowe po 40 tys. zł trafiło na reklamy do serwisów wideo na żądanie TVP i Polsatu.
Kampania była też promowana w sieci. Po 20 tys. zł otrzymały Grupy RMF i ZPR Media na spoty w stacjach internetowych. Kampania w radiu natomiast kosztowała kolejne 1,5 mln zł. Po 500 tys. zł otrzymały grupy RMF, Polskiego Radia i Grupy ZPR Media - wylicza dziennik.